Page 136 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 136
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek

Slika 5: Foersterjev Nauk o harmoniji in generalbasu, o modulaciji, o kontrapunktu, o
imitaciji, kanonu in fugi za uèence orglarske šole, Ljubljana 1881.

S konservatorijem Glasbene matice in orglarske šole Cecilijinega društva se je pri nas
zaèel sistematièni pouk harmonije, kontrapunkta in drugih specialnih
glasbeno-teoretiènih predmetov ter kompozicije. Pri izrazu glasbeno-teoretski bodimo
pozorni: bolj kot samo teoretsko pouèevanje ga razumimo kot izraz, ki je povezan s
praktiènimi glasbenimi predmeti, dobro utemeljenimi na glasbeni teoriji. Izraz glasbeno v
tej zvezi vsebuje tudi pojem prakse. e v 19. stoletju in na zaèetku 20. je veè naših
skladateljev študiralo na Dunaju in drugod, kjer so si nabrali temeljito znanje o
kompoziciji in kompozicijskih predmetih: npr. Anton Lajovic, Matej Hubad, Stanko
Premrl, Karel Jeraj idr. To znanje so prenašali tudi slovenskim glasbenikom.

136
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141