Page 226 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 226
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek
Metodologija
Raziskavo smo izvedli z deskriptivno in kavzalno ne–eksperimentalno metodo
pedagoškega raziskovanja.
Vzorec
Anketni vprašalnik je bil posredovan ravnateljem javnih glasbenih šol s prošnjo, da ga
posredujejo uèiteljem individualnega pouka z veè kot desetimi leti izkušenj v glasbeni
šoli. Prostovoljno se je odzvalo 110 uèiteljev iz vseh sedmih regij, od tega jih je bilo
67,3 % enskega spola. Po številu let pouèevanja je bilo vkljuèenih najveè uèiteljev z veè
kot 20 leti izkušenj v glasbeni šoli, in sicer 46,4 %, 45,5 % jih pouèuje od 10 do 20 let, 8,1
% uèiteljev pa manj kot 10 let. Sodelovali so uèitelji z vseh predmetnih podroèij.
Sodelovala sta tudi dva uèitelja skupinskega pouka nauk o glasbi.
Merski inštrument
V raziskavi smo uporabili anketni vprašalnik, ki je vseboval dvanajst vprašanj. Vprašanja
so bila zaprtega in polodprtega tipa.
Zbiranje in obdelava podatkov
Anketni vprašalnik je bil poslan ravnateljem junija 2016. Veèina anketirancev je
odgovorila na celoten vprašalnik. Vprašanja polodprtega tipa smo predstavili v opisni
obliki in jih kategorizirali, preostale podatke smo analizirali na ravni opisne statistike.
Pri obdelavi podatkov smo okviru deskriptivne statistike izraèunali frekvence (f) in
odstotne dele e (%), rezultate pa prikazali v tabelah in grafih
Rezultati raziskave z interpretacijo
V raziskavi nas je najprej zanimalo mnenje uèiteljev o prenovljenih uènih naèrtih. Ti so se
69,1 % uèiteljem zdeli boljši in uporabnejši, 30,9 % uèiteljev pa se s to trditvijo ne strinja.
Predvidevamo lahko, da nekateri uèitelji z veè let delovnih izkušenj pouèujejo enako kljub
spremembam uènega naèrta, uporabljajo staro notno literaturo, ne pouèujejo mlajših
uèencev od osmih let oziroma so e pred tem pouèevali mlajše uèence. Na njih uèni naèrti
nimajo pomembnega vpliva. Le 8,1 % sodelujoèih uèiteljev ni nikoli pouèevalo po starih
uènih naèrtih. Prav tako se je pri predmetih klavir in harmonika število let pouèevanja
zmanjšalo za dve leti, za razliko od ostalih predmetov, ki so z novimi uènimi naèrti
razširili svoj program. Predvidevamo lahko, da je tudi to razlog za negativno mnenje
uèiteljev o prenovljenih uènih naèrtih. Ugotavljamo, da so po mnenju dobrih dveh tretjin
uèiteljev novi uèni naèrti boljši in uporabnejši. Iz tega lahko sklepamo, da so dosegli svoj
namen.
S prenovo glasbenega šolstva se na inštrument lahko vpisujejo eno leto mlajši uèenci, in
sicer s sedmimi leti. Predvidevamo, da je sprememba povezana z devetletno osnovno
226
Metodologija
Raziskavo smo izvedli z deskriptivno in kavzalno ne–eksperimentalno metodo
pedagoškega raziskovanja.
Vzorec
Anketni vprašalnik je bil posredovan ravnateljem javnih glasbenih šol s prošnjo, da ga
posredujejo uèiteljem individualnega pouka z veè kot desetimi leti izkušenj v glasbeni
šoli. Prostovoljno se je odzvalo 110 uèiteljev iz vseh sedmih regij, od tega jih je bilo
67,3 % enskega spola. Po številu let pouèevanja je bilo vkljuèenih najveè uèiteljev z veè
kot 20 leti izkušenj v glasbeni šoli, in sicer 46,4 %, 45,5 % jih pouèuje od 10 do 20 let, 8,1
% uèiteljev pa manj kot 10 let. Sodelovali so uèitelji z vseh predmetnih podroèij.
Sodelovala sta tudi dva uèitelja skupinskega pouka nauk o glasbi.
Merski inštrument
V raziskavi smo uporabili anketni vprašalnik, ki je vseboval dvanajst vprašanj. Vprašanja
so bila zaprtega in polodprtega tipa.
Zbiranje in obdelava podatkov
Anketni vprašalnik je bil poslan ravnateljem junija 2016. Veèina anketirancev je
odgovorila na celoten vprašalnik. Vprašanja polodprtega tipa smo predstavili v opisni
obliki in jih kategorizirali, preostale podatke smo analizirali na ravni opisne statistike.
Pri obdelavi podatkov smo okviru deskriptivne statistike izraèunali frekvence (f) in
odstotne dele e (%), rezultate pa prikazali v tabelah in grafih
Rezultati raziskave z interpretacijo
V raziskavi nas je najprej zanimalo mnenje uèiteljev o prenovljenih uènih naèrtih. Ti so se
69,1 % uèiteljem zdeli boljši in uporabnejši, 30,9 % uèiteljev pa se s to trditvijo ne strinja.
Predvidevamo lahko, da nekateri uèitelji z veè let delovnih izkušenj pouèujejo enako kljub
spremembam uènega naèrta, uporabljajo staro notno literaturo, ne pouèujejo mlajših
uèencev od osmih let oziroma so e pred tem pouèevali mlajše uèence. Na njih uèni naèrti
nimajo pomembnega vpliva. Le 8,1 % sodelujoèih uèiteljev ni nikoli pouèevalo po starih
uènih naèrtih. Prav tako se je pri predmetih klavir in harmonika število let pouèevanja
zmanjšalo za dve leti, za razliko od ostalih predmetov, ki so z novimi uènimi naèrti
razširili svoj program. Predvidevamo lahko, da je tudi to razlog za negativno mnenje
uèiteljev o prenovljenih uènih naèrtih. Ugotavljamo, da so po mnenju dobrih dveh tretjin
uèiteljev novi uèni naèrti boljši in uporabnejši. Iz tega lahko sklepamo, da so dosegli svoj
namen.
S prenovo glasbenega šolstva se na inštrument lahko vpisujejo eno leto mlajši uèenci, in
sicer s sedmimi leti. Predvidevamo, da je sprememba povezana z devetletno osnovno
226