Page 228 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 228
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek

Tabela 6: Mnenja uèiteljev o napredku uèencev v èasu osemletne OŠ in sedanje devetletne


Uèenci devetletne osnovne šole napredujejo poèasneje kot uèenci, f %
ki so obiskovali osemletno osnovno šolo
DA 49 44,5
NE 50 45,5
NE VEM 11 10
Skupaj 110 100

Iz Tabele 6 je razvidno, da skoraj polovica uèiteljev opa a vpliv programa devetletne
osnovne šole na napredovanje povpreènih uèencev v glasbeni šoli. V devetletni šoli se v
primerjavi z osemletno osnovno šola ka ejo ni ji dose ki pri nacionalnih preverjanih
znanj, hkrati pa so se povišale povpreène ocene. Sodobna psihološka spoznanja
poudarjajo, da je potrebno spodbujati razvoj pozitivne samopodobe uèenca, vendar mora
ta temeljiti na realnih povratnih informacijah in ne na nekritièni in pretirani hvali ter
deljenju visokih ocen. V prvem triletju osnovne šole je ocenjevanje opisno, starši pa iz
zapisa pogosto razberejo le otrokove dose ke, ne da bi bili pozorni na pomanjkljivosti. Z
zni anjem zahtevnosti, kriterijev in prièakovanj sta tudi napredek in storilnost otrok
manjša. Èe primerjamo samo opismenjevanje, ki je v osemletni šoli trajalo eno leto, v
devetletni šoli pa tri, je oèitno, da so uèenci ob vpisu resda leto dni mlajši, a se tudi ob
upoštevanju tega dejstva opismenjevanje podaljša za eno leto. Slaba polovica uèiteljev ne
zazna vpliva devetletke na napredek uèencev v glasbeni šoli. Predvidevamo, da imajo
uèitelji v razredu uèence, ki uspešno napredujejo in devetletka nanje ne vpliva. Prav tako
so uèencem v podporo starši, ki elijo, prièakujejo in spodbujajo otroke, da napredujejo v
skladu z njihovimi zmo nostmi.

Zanimalo nas je napredovanje nadarjenih uèencev.

Tabela 7: Mnenja uèiteljev o doseganju znanja nadarjenih uèencev

Nadarjeni uèenci dosegajo višji nivo znanj f%
DA 80 72,5
NE 30 27,5
110 100
Skupaj

Iz Tabele 7 je razvidno, da po oceni slabih treh èetrtin uèiteljev nadarjeni uèenci dosegajo
višji nivo znanja kot vèasih. Predvidevamo, da nadarjeni uèenci, ne glede na devetletno
osnovno šolo, v glasbeni šoli zelo dobro napredujejo, saj jim talent omogoèa hiter
napredek in jih sami dose ki in pohvale motivirajo za nadaljnje delo. Nadarjeni uèenci se
praviloma udele ujejo glasbenih tekmovanj, ki so na zelo visokem nivoju in zahtevajo
odlièno znanje. Po drugi strani imamo na glasbenih šolah v zadnjem desetletju tudi
strokoven kader, kar najverjetneje tudi pripomore k boljšemu nivoju znanj uèencev.

228
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233