Page 229 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 229
tina Valant, POUK V GLASBENI ŠOLI PO ŠOLSKI PRENOVI
Nadarjeni uèenci, ki na tekmovanju TEMSIG dose ejo srebrno ali zlato plaketo oziroma
uèenci, ki dose ejo srebrno ali zlato priznanje na primerljivem mednarodnem tekmovanju,
imajo omogoèen dodatni pouk. Zanimalo nas je, ali ima dodatni pouk pomemben vpliv na
nivo znanj nadarjenih uèencev.
Tabela 8: Vpliv dodatnega pouka na nivo znanj nadarjenih uèencev
Dodatni pouk ima pomemben vpliv na nivo znanj f %
DA 80 72,5
NE 30 27,5
110 100
Skupaj
Iz Tabele 8 je razvidno, da skoraj tri èetrtine uèiteljev potrjuje ugoden vpliv dodatnega
pouka na nivo znanj nadarjenih uèencev. Predvidevamo, da dodatnih 30 minut pouka
tedensko omogoèa veè dela z uèiteljem in posledièno boljši napredek. Ostali uèitelji
morda menijo, da nadarjeni uèenci lahko svoje znanje izboljšajo s samostojnim domaèim
vadenjem, brez dodatnih vaj z uèiteljem in z ustreznim vodenjem oziroma so uèenci
notranje motivirani za dodatno samostojno delo.
Z dopolnjenimi uènimi naèrti v letu 2010 se je uvedlo tudi osemletno šolanje pri pihalih
(flavta, klarinet, saksofon, oboa, fagot), trobilih in tolkalih. Zanimalo nas mnenje uèiteljev
o spremembi.
Graf 2: Mnenje uèiteljev o podaljšanem šolanju za pihala, trobila in tolkala
Graf 2 prikazuje, da je po mnenju veèine uèiteljev podaljšanje šolanja za dve leti za pihala,
trobila in tolkala pozitivna sprememba. Po presoji 60 % uèiteljev je to pozitivna
sprememba, ker uèenci pridobijo višji nivo znanj. Dobra polovica oziroma 52,7 % jih je
mnenja, da je podaljšanje šolanja pomembno tudi zaradi vkljuèevanja uèencev v orkester,
saj v orkestru sodelujejo uèenci z veè znanj. Da osemletno šolanje uèencev ob slabem
vpisu zagotavlja boljše mo nosti za ohranitev razreda, meni 15,5 % uèiteljev, za 7,3 %
229
Nadarjeni uèenci, ki na tekmovanju TEMSIG dose ejo srebrno ali zlato plaketo oziroma
uèenci, ki dose ejo srebrno ali zlato priznanje na primerljivem mednarodnem tekmovanju,
imajo omogoèen dodatni pouk. Zanimalo nas je, ali ima dodatni pouk pomemben vpliv na
nivo znanj nadarjenih uèencev.
Tabela 8: Vpliv dodatnega pouka na nivo znanj nadarjenih uèencev
Dodatni pouk ima pomemben vpliv na nivo znanj f %
DA 80 72,5
NE 30 27,5
110 100
Skupaj
Iz Tabele 8 je razvidno, da skoraj tri èetrtine uèiteljev potrjuje ugoden vpliv dodatnega
pouka na nivo znanj nadarjenih uèencev. Predvidevamo, da dodatnih 30 minut pouka
tedensko omogoèa veè dela z uèiteljem in posledièno boljši napredek. Ostali uèitelji
morda menijo, da nadarjeni uèenci lahko svoje znanje izboljšajo s samostojnim domaèim
vadenjem, brez dodatnih vaj z uèiteljem in z ustreznim vodenjem oziroma so uèenci
notranje motivirani za dodatno samostojno delo.
Z dopolnjenimi uènimi naèrti v letu 2010 se je uvedlo tudi osemletno šolanje pri pihalih
(flavta, klarinet, saksofon, oboa, fagot), trobilih in tolkalih. Zanimalo nas mnenje uèiteljev
o spremembi.
Graf 2: Mnenje uèiteljev o podaljšanem šolanju za pihala, trobila in tolkala
Graf 2 prikazuje, da je po mnenju veèine uèiteljev podaljšanje šolanja za dve leti za pihala,
trobila in tolkala pozitivna sprememba. Po presoji 60 % uèiteljev je to pozitivna
sprememba, ker uèenci pridobijo višji nivo znanj. Dobra polovica oziroma 52,7 % jih je
mnenja, da je podaljšanje šolanja pomembno tudi zaradi vkljuèevanja uèencev v orkester,
saj v orkestru sodelujejo uèenci z veè znanj. Da osemletno šolanje uèencev ob slabem
vpisu zagotavlja boljše mo nosti za ohranitev razreda, meni 15,5 % uèiteljev, za 7,3 %
229