Page 227 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 227
Martina Valant, POUK V GLASBENI ŠOLI PO ŠOLSKI PRENOVI
šolo, v katero vstopajo uèenci s šestimi leti. Prav tako je v zadnjem èasu opaziti razvoj
inštrumentov, predvsem pihal in trobil, prilagojenim mlajšim uèencem. Zanimalo nas je,
ali uèitelji to spremembo vidijo kot pozitivno.
Graf 1: Mnenje uèiteljev o vplivu zgodnejšega pouèevanja inštrumenta
Kot je razvidno iz Grafa 1, tri èetrtine uèiteljev menijo, da je zgodnejše pouèevanje
inštrumenta pozitivna sprememba. Najveè uèiteljev, kar 53,6 %, meni, da ima zgodnejše
uèenje inštrumenta pomemben vpliv na otrokov razvoj. Tretjina uèiteljev vidi prednost
zgodnejšega vpisa v navajanju uèencev na redno vadenje, se pravi k pridobivanju
delovnih navad. Dobri petini oziroma 22,9 % uèiteljem se zdi vpis mlajših uèencev
pomemben zaradi veèje mo nosti udele be uèencev na tekmovanjih. Sodelovanje
uèencev na tekmovanjih je razvršèeno po starosti in ne po številu let uèenja (razen
mednarodno Koroško klavirsko tekmovanje), torej mora uèenec èim prej osvojiti
doloèeno znanje, da lahko predela predpisano notno literaturo in konkurira ostalim
glasbenikom. Uèiteljem z dose enimi rezultati uèenca na tekmovanjih dobi potrditev za
svoje delo, prav tako so tekmovanja, predvsem mednarodna, pomembna pri napredovanju
uèiteljev v nazive. Seveda je treba opozoriti, da marsikatero mednarodno tekmovanje ni
primerljivo s Tekmovanjem mladih glasbenikov Republike Slovenije – TEMSIG, zato bi
bilo mednarodna tekmovanja pri upoštevanju za napredovanja uèiteljev potrebno
selekcionirati. Nazadnje pa 16,5 % uèiteljev meni, da mlajši uèenci še niso tako
obremenjeni z delom v šoli in imajo veè èasa za vadenje. Le 24,8 % uèiteljev vpisa mlajših
uèencev v glasbeno šolo ne vidi kot prednost.
Ker raziskave ka ejo, da je znanje uèencev v devetletni osnovni šoli slabše od znanja
uèencev osemletke (Musek, Lešnik 2011), nas je zanimalo, ali ima program osnovne šole
vpliv na napredovanje povpreènih uèencev v glasbeni šoli.
227
šolo, v katero vstopajo uèenci s šestimi leti. Prav tako je v zadnjem èasu opaziti razvoj
inštrumentov, predvsem pihal in trobil, prilagojenim mlajšim uèencem. Zanimalo nas je,
ali uèitelji to spremembo vidijo kot pozitivno.
Graf 1: Mnenje uèiteljev o vplivu zgodnejšega pouèevanja inštrumenta
Kot je razvidno iz Grafa 1, tri èetrtine uèiteljev menijo, da je zgodnejše pouèevanje
inštrumenta pozitivna sprememba. Najveè uèiteljev, kar 53,6 %, meni, da ima zgodnejše
uèenje inštrumenta pomemben vpliv na otrokov razvoj. Tretjina uèiteljev vidi prednost
zgodnejšega vpisa v navajanju uèencev na redno vadenje, se pravi k pridobivanju
delovnih navad. Dobri petini oziroma 22,9 % uèiteljem se zdi vpis mlajših uèencev
pomemben zaradi veèje mo nosti udele be uèencev na tekmovanjih. Sodelovanje
uèencev na tekmovanjih je razvršèeno po starosti in ne po številu let uèenja (razen
mednarodno Koroško klavirsko tekmovanje), torej mora uèenec èim prej osvojiti
doloèeno znanje, da lahko predela predpisano notno literaturo in konkurira ostalim
glasbenikom. Uèiteljem z dose enimi rezultati uèenca na tekmovanjih dobi potrditev za
svoje delo, prav tako so tekmovanja, predvsem mednarodna, pomembna pri napredovanju
uèiteljev v nazive. Seveda je treba opozoriti, da marsikatero mednarodno tekmovanje ni
primerljivo s Tekmovanjem mladih glasbenikov Republike Slovenije – TEMSIG, zato bi
bilo mednarodna tekmovanja pri upoštevanju za napredovanja uèiteljev potrebno
selekcionirati. Nazadnje pa 16,5 % uèiteljev meni, da mlajši uèenci še niso tako
obremenjeni z delom v šoli in imajo veè èasa za vadenje. Le 24,8 % uèiteljev vpisa mlajših
uèencev v glasbeno šolo ne vidi kot prednost.
Ker raziskave ka ejo, da je znanje uèencev v devetletni osnovni šoli slabše od znanja
uèencev osemletke (Musek, Lešnik 2011), nas je zanimalo, ali ima program osnovne šole
vpliv na napredovanje povpreènih uèencev v glasbeni šoli.
227