Page 230 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 230
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek

uèiteljev je to sicer ugodna sprememba, vendar niso navedli, zakaj. Desetina uèiteljev se
ne strinja, da je to pozitivna sprememba. Predvidevamo, da mogoèe nekateri uèitelji, ne
glede na to, ali je uèenec vpisan v višji razred in se uèi inštrument e sedmo oziroma osmo
leto, zanj ne postavijo dovolj zahtevnih ciljev.
Z razvojem sodobnih metod pouèevanja in novih tehnologij se je spremenilo tudi delo v
šolah.
Od leta 2003 se tudi glasbene šole lahko prijavljajo na razpis šolskega ministrstva za
sofinanciranje raèunalniške opreme. Za uèitelje so na voljo izobra evanja s podroèja
raèunalniških znanj, prav tako imajo uèitelji mo nost, da pridobijo znanja o notatorskih
programih Sibelius in Finale. Zanimalo nas je, kakšne spremembe opa ajo uèitelji pri
naèrtovanju svojega dela.

Graf 3: Sprememba naèrtovanja dela

Kot je razvidno iz Grafa 3 kar 95,5 % uèiteljev meni, da se je njihovo naèrtovanje
spremenilo. Slabe tri èetrtine, to je 74,5 % uèiteljev pri svojem delu, tako pri naèrtovanju
kot tudi bele enju dela, uporablja raèunalniški program e-glasbena šola. Dobra polovica
uèiteljev, 50,9 %, uène priprave piše na raèunalnik; 30 % uèiteljev daje uènim pripravam
veèji poudarek in te sestavijo podrobneje ter jih prilagajajo posameznemu uèencu.
Internet pri izbiranju notne literature uporablja 46,4 % uèiteljev. Izbor notne literature
nenehno posodablja 61,8 % uèiteljev, in le 4,5 % uèiteljev naèrtovanje svojega dela ni
spremenilo. Iz tega lahko povzamemo, da je veèina uèiteljev spremenila naèrtovanje dela
in da ima tudi razvoj sodobnih tehnologij in interneta pomemben vpliv na uèiteljevo delo.
Zanimalo nas je, ali imajo uèitelji za svoj predmet na razpolago uèbenike, ki so usklajeni z
novimi uènimi naèrti. Tako ima 63,6 % uèiteljev za svoj predmet na razpolago uèbenike,
ki so usklajeni z novimi uènimi naèrti, 36,4 % uèiteljev meni, da ni tako. Dve tretjini
uèiteljev ima na razpolago uèbenike, usklajene s prenovljenimi uènimi naèrti in so z
izborom notne literature zadovoljni.

230
   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235