Page 231 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 231
Martina Valant, POUK V GLASBENI ŠOLI PO ŠOLSKI PRENOVI

Povzetek mnenj uèiteljev

Uèitelji, ki so zadovoljni z razpolo ljivo notno literaturo, menijo, da je na razpolago široka
paleta stare in nove notne literature. Nova literatura je le na novo razporejanje e znanega.
Izbor skladb je veliko dostopnejši, prav tako so na voljo novitete.
Uèitelji, ki za svoj predmet nimajo ustrezne notne literature uporabljajo pri svojem delu
uèbenike tujih zalo b, kjer niso primerni teksti, prav tako pogrešajo izbor otroških pesmi
iz našega okolja. Razpolo ljivi uèbeniki so po mnenju nekaterih zastareli.

Tretjina uèiteljev meni, da za njihov predmet ne obstajajo uèbeniki, usklajeni z novimi
uènimi naèrti. Iz tega lahko povzamemo, da za vsa predmetna podroèja še vedno ni
ustreznih uèbenikov, vendar je veèina uèiteljev zadovoljna z izborom uèbenikov in notne
literature.

Zanimalo nas je, ali so uèitelji spremenili svoj naèin pouèevanja. Pouèevanje je
ustvarjalen proces in uèitelju omogoèa razliène pristope, s èimer se lahko prilagodi
posamezniku, da dose e napredek po svojih zmo nostih. Vèasih je bil uèitelj podajalec
snovi, danes pa je v ospredju interaktivni odnos med uèencem in uèiteljem, pri èemer je
uèitelj vse bolj v vlogi moderatorja. »Metode sodobnega pouka te ijo k posameznikovem
lastnem odkrivanju, ustvarjanju in samostojnemu reševanju problemov, ne pa k
posredovanju informacij kot konènih dejstev« (Zadnik, 2004, str. 6). Prav tako nam
internet omogoèa enostaven dostop do posnetkov, notne literature ter ostalih informacij.

Graf 4: Sprememba pouèevanja

Iz Grafa 4 je razvidno, da 62,7 % uèiteljev pri pouku uporablja metodo sodelovalnega
uèenja. Veè kot polovica uèiteljev, to je 52,7 %, uporablja veè didaktiènih pristopov,
57,3 % uèiteljev usmerja uèence, da sami išèejo posnetke na internetu, 17,3 % pa v svoje
delo vkljuèuje tudi improvizacijo in jazz literaturo. V uènih naèrtih za glasbene šole nista
vkljuèena improvizacija in jazz literatura, vendar šole lahko izvajajo pouk jazzovskega
orkestra. Jazz solo ter jazz komorna skupina sta tudi novi disciplini na tekmovanju
TEMSIG. Program jazz smer imamo na srednji stopnji. Tako uèitelji samoiniciativno

231
   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236