Page 245 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 245
Povezovanje študentov za sodelovalno načrtovanje inkluzivnega pouka

otroke s PP, zato tudi menijo, da je izkušnja zelo obogatila njihovo znanje
in odprla nov pogled na delo v inkluzivni šoli. Tudi to ugotovitev bi lahko
utemeljili kot skladno s teorijo interdiciplinarnosti (Spelt idr. 2009) in sodelo-
valnega poučevanja (Friend idr. 2010), ki poudarjata profesionalni razvoj ter
inovativnost pristopov. Večina študentov je strokovni posvet ocenila pozi-
tivno, kot priložnost za izmenjavo različnih znanj, mnenj, pogledov, idej po-
moči, pristopov, spoznavanje različnih prilagoditev pouka in didaktičnih re-
šitev, ki so jih prikazovali raznoliki didaktični pripomočki, ki so jih izdelali štu-
denti. Pomembna se jim je zdela tudi možnost spoznavanja raznolikih pri-
merov obravnave učencev s PP, ki so si jih predstavljali v okviru strokovnega
posveta. Študenti RP so kot pozitivno izpostavili pestrost idej za didaktične
pripomočke. Študenti FHŠ in IP pa so največji pomen pripisali spoznavanju
različnih mnenj, pogledov in pristopov k spoznavanju raznolikosti otrok s PP.
Vsi vključeni študenti podpirajo idejo, da bi se praksa pilotnega projekta do-
polnjevala in izvajala pri nadaljnjih vpisnih generacijah.

Ne glede na to, da so imeli študenti tekom študija vsako leto tudi strnjeno
prakso, v okviru katere so se srečevali tudi z učenci s PP, so v projektu izposta-
vili pomembnost avtentičnih izkušenj z učitelji in otroki s PP za boljše razu-
mevanje in vživljanje v svojo nalogo. Nekatere študentke IP so izrazile pred-
vsem potrebo po sodelovanju z učiteljem iz prakse, s katerim bi načrtovale in
izvajale pomoč za učenca s PP ter dejansko ugotavljale ustreznost, učinkovi-
tost načrtovane pomoči oz. idej, ki so jih za učenca hipotetično oblikovale.

Ta potreba študentov je pomembna, zato moramo v nadaljevanju razmejiti
in jasno opredeliti cilje medpredmetnega sodelovanja, ki so vezani predvsem
na medsebojno sodelovanje študentov različnih programov.⁸ So pa streme-
nja študentov, ki so v zaključnem letniku študija in se že ozirajo v prakso, skla-
dna s teorijo, saj tudi E. J. H. Spelt idr. (2009) utemeljujejo, da študenti potre-
bujejo izkušnje z interdisciplinarnostjo. Zato bi bilo smiselno študente spod-
buditi, da tudi v okviru praktičnega usposabljanja aktivno sodelujejo z različ-
nimi profili pedagoških delavcev, ki se vključujejo v obravnavo otrok s PP.

Zaključek
Teorije o interdisciplinarnem poučevanju predpostavljajo, da je najpomemb-
nejši pogoj za interdisciplinarno razmišljanje vzpostavitev aktivnega sode-

⁸ Sodelovanje v avtentični situaciji je študentom IP zagotovljeno v 2. semestru v okviru reflek-
tivne oz. pedagoške prakse. Glede na različne cilje praktičnih usposabljanj, ki so predvidena v
različnih študijskih programih, bi bilo smiselno za vse študente pedagoških smeri načrtovati
cilje v zvezi s strokovno obravnavo učencev s PP, saj je pričakovano, da se bodo v inkluzivnem
vzgojno-izobraževalnem sistemu s slednjimi zagotovo srečali.

243
   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250