Page 240 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 240
ja Riccarda Kiswarday in Katarina Kravos

Študenti RP in FHŠ so bili v okviru vaj razdeljeni v več skupin, ki so štele od
tri do šest članov. Vsaka skupina je prejela opis enega učenca s PP, za kate-
rega je pripravila izvirni delovni projekt pomoči (v nadaljevanju: IDPP) in en
didaktični pripomoček. Za pomoč pri oblikovanju inkluzivnejšega IDPP se je
vsaka skupina študentov RP in FHŠ morala pogovoriti s študenti IP, ki so pre-
jeli identičen opis učenca s PP. Ker je bila skupina študentov v programu IP
bistveno manjša, sta za vsak primer učenca s PP sodelovali dve študentki.
Naloga tandema IP je bila pripraviti individualiziran načrt in izbrati priori-
tetno področje v okviru načrta dodatne strokovne pomoči (v nadaljevanju:
DSP). Izbrano strategijo pomoči in podpore sta morali študentki IP opisati,
jo znanstveno utemeljiti, načrtovati cilje, pripraviti pripomočke, ki bi otroku
pomagali pri zmanjševanju težav ter povečevanju uspešnosti. Študente smo
v okviru projekta postavili pred izziv, da si čas za načrtovanje sodelovalnega
dela v skupinah organizirajo sami, izven urnika predavanj oz. vaj (tudi v av-
tentični šolski situaciji skupno pedagoško načrtovanje učiteljev in izvajalcev
DSP ni posebej opredeljeno in organizirano).

Sintezo celostne pomoči in podpore ter didaktične pripomočke za učenca
s PP, ki so jih študenti pripravili v skupinah (tandemi študentk IP so se povezali
s skupinami študentov RP ali FHŠ), so predstavili na zaključnem strokovnem
posvetu vsem drugim sodelujočim študentom v projektu in jih strnili v stro-
kovne prispevke, ki so zbrani v zborniku prispevkov pilotnega projekta »So-
delovalno načrtovanje inkluzivnega pouka za učence z različnimi posebnimi
potrebami«. Predpostavljamo, da bo zbornik lahko študentom v dolgoročno
pomoč, saj so v njem zbrani primeri dobrih načrtov pomoči za učence z raz-
ličnimi PP, oblikovanje skupnega zbornika in strokovnega posveta pa je bila
dodatna motivacija, da so se študenti lažje vživeli v svoje vloge v projektu.

Obdelava podatkov
Podatke, ki smo jih pridobili z vprašalnikom, smo obdelali na ravni deskrip-
tivne statistike; pri tem smo uporabili program MS Excel. Kvalitativne podatke
smo analizirali s tehniko kodiranja, tako da smo določili enote kodiranja, iz-
brali in opredelili relevantne pojme ter izpeljali kategorije, ki so določile mne-
nja študentov. Posamezne ugotovitve smo ponazorili s citati študentov in te-
orijo o interdisciplinarnem učenju ter razmišljanju.

Rezultati in razprava
Vprašalnike je izpolnilo 69 študentov (73 ) od vseh 89 študentov, ki so obi-
skali strokovni posvet. Od tega je bilo 13 študentk IP (19 ), 16 študentov FHŠ
(23 ) in 40 študentov RP (58 ). Število vseh vključenih študentov v pilotnem
projektu je bilo 95.

238
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245