Page 251 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 251
Drama v izobraževanju kot celostni
učni pristop

Irina Lešnik
Univerza na Primorskem
irina.lesnik@upr.si

Drama v izobraževanju (Drama in Education, DiE) sodi med uveljavljene učne
pristope v anglosaškem svetu, pri nas pa se v redni pouk vključuje zgolj v fra-
gmentih (igra vlog, simulacija, improvizacija ipd.), najpogosteje pri pouku slo-
venščine in tujih jezikov. V skladu s sodobnimi načeli izkustvenega učenja, ki
poudarjajo, da se vsako znanje preoblikuje v stiku z osebno izkušnjo, se celostni
učni pristop drame v izobraževanju kaže kot primeren pri obravnavi mnogih
predmetnih in medpredmetnih vsebin na različnih stopnjah šolanja. Zahteva
pa določena znanja s področja gledališke pedagogike, ki učitelju pomagajo pri
načrtovanju in prenosu izvorno gledaliških pristopov v izobraževalni kontekst.
V prispevku dramo v izobraževanju umestimo v širše področje gledališke pe-
dagogike, razgradimo na posamične metode in tehnike ter nazadnje predsta-
vimo ob praktičnem primeru, pri katerem izpostavimo tudi možnosti za med-
predmetno povezovanje.
Ključne besede: drama v izobraževanju, gledališka pedagogika, izkustveno uče-
nje, metode in tehnike gledališke pedagogike, medpredmetno povezovanje

Uvod

Učni proces vedno poteka v dialogu – med učiteljem in učenci, učenci in uč-
nim gradivom, učenci med sabo itn. Sporazumevamo se na različne načine,
tako verbalno kot neverbalno, v dialog pa vstopamo v vnaprej določenih ali
poljubno izbranih vlogah. Dialog, vloge ter mnoge ustvarjalne načine izraža-
nja lahko povežemo z gledališko umetnostjo, predvsem v zadnjem času pa
se ti pojmi omenjajo tudi v kontekstu celostnih učnih pristopov, kot je drama
v izobraževanju (Drama in Education, DiE) (Bolton 1986; Bowell in Heap 2013;
Heathcote 1967; McGuinn 2014; O’Neill 2015; O’Toole 1992).

V slovenskem vzgojno-izobraževalnem prostoru je sicer drama v izobraže-
vanju relativno nov in redkim učiteljem poznan pristop, v Veliki Britaniji pa
se je začel uveljavljati že v šestdesetih letih prejšnjega stoletja in od takrat
doživel več vzponov in padcev v povezavi z reformami šolskega sistema. Cilj
je že od samih začetkov predstavljalo aktivno dialoško učenje v sprejema-
joči razredni skupnosti, kjer ima vsak posameznik možnost lastnega izraza,

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.249-262
   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256