Page 290 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 290
gica Milinković, Milenko Ćurčić, and Slađana Mitrović

Thapa, G. B., and R. Thapa. 2018. ‘The Relation of Golden Ratio, Mathematics
and Aesthetics.’ Journal of the Institute of Engineering 14 (1): 188–199.

Zeng, L., and G. Wang. 2009. ‘Modeling Golden Section in Plants.’ Progress in
Natural Science 19 (2): 255–260.

Matematične zakonitosti v naravi: dejavnik interdisciplinarnih povezav
pri pouku
Opazovanje pouka matematike z vidika učnih rezultatov in kompetenc, ki
jih učenci pridobijo z matematičnim izobraževanjem, pomeni ‘poseganje’ na
druga vzgojno-izobraževalna področja in v življenjski kontekst, saj učenci ma-
tematično znanje uporabljajo za razlago in razumevanje sveta okoli sebe ter
reševanje trenutnih problemov, ki izhajajo iz različnih znanstvenih disciplin.
Vse spremembe v naravnem in družbenem okolju učencev je mogoče razložiti
z matematičnimi zakonitostmi. Te naravne povezave ponujajo številne prilo-
žnosti za izvajanje interdisciplinarnega pouka naravoslovja, predvsem mate-
matike in biologije. Primer problema Fibonaccijevih zajcev, tj. dobivanja njego-
vega niza in vrednosti zlatega reza, na najboljši način odraža delovanje narave
po matematičnih pravilih. Način, na katerega veliko število rastlin razvija svoja
stebla, v popolnosti ustreza diagramu razmnoževanja Fibonaccijevih zajcev.
Število cvetnih listov na cvetu je najpogosteje 3, 5, 13 . . . Izjemen primer zla-
tega reza v naravi predstavlja morska školjka nautilus, katerega rastni dejavnik
je približno enak zlatemu rezu.
Ključne besede: biologija, interdisciplinarno poučevanje, Fibonaccijeva števila,
zlati rez, matematika

288
   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295