Page 295 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 295
raba raziskovalnih škatel v naravi kot primer učinkovitega medpredmetnega povezovanja

Slika 1 Raziskovalna škatla (levo) in knjižice kartice za posamezno škatlo (desno)

Usmerjevalna kartica Vsebinska kartica

V škatli se nahajajo snovi in pripomočki, • prazen lonček
ki jih boš potreboval/a pri delu. • 2 majhna kozarca
S to raziskovalno škatlo delate v skupini, • vodovodna voda
vendar določene naloge izvajate • bel list
samostojno. • termometer
Glede na navodila rešite delovne liste. • plastenka
Če zmanjka pripomočkov, obvestite • večja posoda
učiteljico. • lij
Snovi za vonjanje, ki jih morate poiskati • oglje
sami, poščete v bližnji okolici potoka. • listi s križanko
Ne oddaljujte se od učitelja.

Slika 2 Primer usmerjevalne in vsebinske kartice

opazovanja odzivanja učencev na izvedene dejavnosti in intervjuja učencev
glede zadovoljstva z izvedbo pouka. Dejavnosti smo tudi fotografirali.

Rezultati z diskusijo
Model raziskovalnih škatel
V skladu z izbranimi tematikami (lastnosti vode, onesnaževanje potoka, po-
tok kot življenjski prostor za živali, potok kot življenjski prostor za rastline
ter naravna in kulturna dediščina) smo oblikovali pet raziskovalnih škatel. Te
smo izdelali po navodilih D. Skribe Dimec (1998), vendar smo jih prilagodili za
uporabo v naravi, ob potoku. Za izdelavo smo uporabili večje, vodoodporne
plastične škatle, v katere smo dali manjše plastične škatle, ki so vsebovale
predmete, potrebne za raziskovanje (slika 1 levo).

V vsaki škatli je bila še knjižica (slika 1 desno), kjer so bile zbrane splošne
kartice, delovne kartice, usmerjevalne in vsebinske kartice (slika 2).

293
   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300