Page 291 - Volk, Marina, Štemberger, Tina, Sila, Anita, Kovač, Nives. Ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 291
Uporaba raziskovalnih škatel v naravi
kot primer učinkovitega medpredmetnega
povezovanja

Nataša Dolenc Orbanić
Univerza na Primorskem
natasa.dolenc@pef.upr.si

Špela Kvas
spelakvas4@gmail.com

Nives Kovač
Univerza na Primorskem
nives.kovac@pef.upr.si

V prispevku predstavljamo primer dobre prakse z raziskavo, v okviru katere
smo načrtovali in izvedli pouk v naravi, ki je temeljil na izkustvenem učenju
v povezavi z uporabo raziskovalnih škatel. Slednje so bile zasnovane tako, da
omogočajo medpredmetno povezovanje učnih ciljev in da z njimi učencem
v tretjem razredu osnovne šole na čim zanimivejši način približamo aktualno
temo voda. Po evalvaciji izvedenega pouka smo ugotovili, da je tak pristop
za učence zanimiv, motivira jih za raziskovanje narave in samostojno učenje
ter spodbuja njihovo ustvarjalnost. Z dejavnostmi smo okrepili ozaveščenost
učencev o pomembnosti vode in vodnih virov, saj varovanje teh predstavlja
enega od ključnih izzivov sodobne družbe. Učenci so pri delu razvijali tudi raz-
lične socialne veščine, kot so komunikacija, medsebojno sodelovanje in str-
pnost. Obenem je učenje z različnih zornih kotov posameznih predmetnih po-
dročij omogočalo smiselnejše povezovanje z vsakdanjim življenjem in prido-
bivanje celostnega znanja.
Ključne besede: pouk naravoslovja, medpredmetno povezovanje, raziskovalne
škatle, učenje na prostem, izkustveno učenje

Uvod
V sodobni družbi se za reševanje problemov zahtevajo celovita, povezana in
integrirana znanja oziroma veščine, zato se v izobraževalnih sistemih na vseh
ravneh izobraževanja vse več pozornosti posveča povezovanju vsebin in ve-
ščin med posameznimi predmetnimi področji (Pavlič Škerjanc 2019). Pouda-
rek je na doseganju kompetenc za vseživljenjsko učenje (Komisija Evropskih
skupnosti 2008), ki pa jih s tradicionalnim poukom, pri katerem pridobivamo
fragmentirana znanja s posameznih področij, nikakor ne moremo razviti. Za

Volk, M., T. Štemberger, A. Sila in N. Kovač, ur. 2021. Medpredmetno povezovanje: pot
do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-013-4.289-304
   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296