Page 100 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 100
Povzetek ugotovitev

Na osnovi tega se potrjuje, da so odgovorni potrošniki posredniki po-
stopnega spreminjanja na trgu z zasebnimi odzivi in so za razliko od
radikalnejših in skrajnih pristopov uspešnejši. Kljucˇen odziv ponu-
dnika je prilagajanje ponudbe njihovemu življenjskemu slogu, pre-
ferencam in motivom potovanja. Laže in hitreje se prilagajajo manjši
ponudniki, teže in pocˇasneje pa vecˇji.

Na osnovi ugotovitev iz analize lahko povzamemo, da turisticˇni
ponudniki zaznavajo trende, se zavedajo odgovornosti do okolja in
zaznavajo odgovorno vedenje turistov v strukturi gostov. Prav tako
razlikujejo motive obiska in prek razlicˇnih pristopov raziskujejo ve-
denjske navade ter njihov življenjski slog, povezan s preživljanjem
prostega cˇasa, in temu prilagajajo svojo ponudbo.

Na zastavljeno vprašanje, kako je odgovornost povezana s potro-
100 šniki in razvojem turisticˇnih storitev, odgovarjamo, da zavest o po-

menu odgovornosti med turisticˇnimi ponudniki raste. Zavedajo se
tudi pomena in mocˇi turistov v vlogi potrošnika. Potrošnik s svojim
ravnanjem lahko vpliva na spremembe v smeri izboljšav in soobli-
kovanja turisticˇne ponudbe v prihodnje (Kotler 1998; Becken 2007;
Hastings 2007). Iz analize raziskave izhaja, da turisticˇni ponudniki
z orientiranostjo na potrošnika izpolnjujejo en pogoj v smeri spre-
memb, vendar so za izvedbo in realizacijo pomembni tudi financˇni,
organizacijski in kadrovski viri, za nacˇrtovanje in izvedbo razvojnih
trajnostnih sprememb.

V nadaljevanju raziskovanja podrocˇja odgovornosti na sprememb
v turisticˇni ponudbi bi priporocˇili poglobljene raziskave motivov po-
trošnikov, njihovih vedenjskih vplivov na ponudnika in tega, kako, cˇe
sploh, je mogocˇe z odzivi odgovornih potrošnikov vplivati na odgo-
vorno ravnanje turisticˇnih ponudnikov.

Na širšem raziskovalnem podrocˇju koncept odgovornosti velja za
zahtevno in kompleksno dimenzijo merjenja, ki je individualno po-
gojena ter povezana z altruisticˇnimi in egoisticˇnimi kognitivnimi na-
gnjenji. Skozi pregled spoznanj na podrocˇju odgovornega potrošni-
ka smo prišli do ugotovitve, da je spreminjanje vedenja potrošnikov
težko in nepredvidljivo. Prav tako ne obstaja enotna teorija o dose-
ganju sprememb obnašanja potrošnikov. Pri tem so se za vedenjske
spremembe kot bistveni izkazali informacije, znanje in diskurzivni
procesi, zlasti pri plasiranju novih družbenih norm in pri spremi-
njanju obicˇajnega, rutinskega vedenja. Odgovornost je vecˇplastna
in težko merljiva dimenzija, ki jo poleg informacij, ozavešcˇenosti in
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105