Page 95 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 95
Analiza

Preglednica 5.3 Odgovornost potrošnikov v odnosu do okolja in družbe

Intervju 1 Naši udeleženci so aktivni, imajo pozitiven odnos do zdravega nacˇina
življenja in narave. Na okoljske prakse in humanitarno noto se pozitiv-
no odzivajo in so ponosni, da pri tem sodelujejo, pocˇutijo se dobro. O
tem govorijo tudi drugim, pošiljajo fotografije diplom, na primer »am-
basador cˇistega morja«, po socialnih omrežjih, tudi mediji in javnost se
na to pozitivno odzivajo. Doživetje je popolnejše in udeležence pove-
že s posebno energijo in obcˇutkom, da so naredili nekaj dobrega zase,
okolje in družbo. Opažamo, da so dobro sprejete ponudbe, ki vkljucˇu-
jejo okoljski in dobrodelni vidik, vecˇje povpraševanje in zanimanje pa
je prisotno pri oblikovanih programih z avtenticˇnostjo kraja, na primer
vkljucˇevanje zgodovinskih posebnosti, zanimivosti z lokalno ali zgodo-
vinsko zgodbo kraja, lokacije izvedbe.

Intervju 2 Postopno se pricˇenja zanimanje za to podrocˇje, v ospredju je iskanje
avtenticˇne izkušnje, povpraševanje po tradicionalnih jedeh, za kar so
pripravljeni po izkušnjah placˇati višjo ceno. Dobro je tudi, da so ti pro- 95
dukti posebej izpostavljeni in skomunicirani.

Intervju 3 Naši gostje so v 90 % iz tujine (z vseh koncev sveta), izobraženi, dobro
situirani, ozavešcˇeni, išcˇejo pristno izkušnjo, kulturo, avtenticˇnost, tra-
dicijo, buticˇnost, personaliziran odnos in ponudbo. Na to smo orien-
tirani, da jim na kraju dogodka zagotovimo to, kar želijo, vse je podre-
jeno njihovim željam, zato je tudi prodajnik lociran v lobiju hotela, da
jim takoj prisluhne in prilagodi ponudbo, organizira izlet ali zagoto-
vi tradicionalno kulinariko. Gostje so pripravljeni placˇati višjo ceno za
pristno in avtenticˇno izkušnjo.

Intervju 4 Naši gostje so v 80 % domacˇi gostje, upokojenci, kar kaže na specializi-
rano ponudbo hotela s tremi zvezdicami. Ti so cenovno obcˇutljivi, ima-
jo visoko razvite vrednote, izkušnje, išcˇejo tipicˇno, spoštujejo tradicijo,
kolektivni duh, so radovedni, spoštujejo okolje, upoštevajo naša pripo-
rocˇila, pomembno jim je cˇisto in urejeno okolje, metanje hrane stran
je zanje nesprejemljivo, zavedajo se, da so se dolžni socializirati, zato
jemljejo druženje kot terapevtsko, kot skrb za zdravje. Že da si vzame-
jo cˇas za oddih, je zanje odgovornost do sebe. Išcˇejo stik z zaposlenimi,
želijo poklepetati in radi sugerirajo in dajejo opazke glede ponudbe, to
jemljejo kot dolžnost. Znajo pohvaliti dobre prakse. Luksuz ni cenjen,
je nepotrebna razsipnost. V bistvu jim je pomembno in cenijo, da hotel
nekaj naredi za okolje, in s tem pomirijo svojo vest.

Intervju 5 90 % so tuji gostje, predvsem iz Italije, pomemben jim je lasten užitek,
zanima jih lastno razvajanje in užitek v prostem cˇasu, zabava, razvedri-
lo, sprošcˇenost . . . V ospredju je predvsem odgovornost do sebe.

Potrošniki in njihov vidik odgovornega ravnanja
v odnosu do okolja

Glede na raznolikost izbrane ponudbe se kaže tudi razlicˇnost v orisu
vidika odgovornosti gostov. V opisih potrošnikov se kaže skladnost
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100