Page 101 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 101
Povzetek ugotovitev 101

znanja dolocˇajo še morala in etika, življenjski slog in preference ter
ravnanje posameznika.

Empiricˇna raziskava se dotika tudi soodvisnost med ponudnikom
in potrošnikom ter odziva na turisticˇno ponudbo. Pri tem se kot za-
nimivo kaže podrocˇje preucˇevanja, vezano na notranjo dinamiko v
odnosu odgovornega vedenja pri odzivu na turisticˇno izkušnjo in za-
dovoljstvo s turisticˇnimi storitvami. Nepozabne izkušnje v turizmu
so še posebej povezane s sodelovanjem s potrošnikom, ki prehaja
od pasivnega k aktivnemu, in drugicˇ, prisotna je povezanost potro-
šnika z izkušnjami oz. turisticˇnim doživetjem. Zaradi povpraševanja
po prilagojenih izkušnjah se je spremenila tudi interakcija potrošni-
kov s ponudniki (Etgar 2008). Posamicˇna menjalna transakcija se je
spremenila v odnose, pri cˇemer se vrednost ustvarja na osnovi pro-
cesa same interakcije (Grönroos 2011; Etgar 2008). Ta ideja se nanaša
tudi na inovativnost in prevladujocˇo logiko storitev. Soustvarjanje je
torej proces, ki ga lahko uporabimo za opis sodelovanja podjetja s
potrošniki pri oblikovanju ponudbe storitev in izdelkov.

Potrošniške izkušnje so v osrcˇju turisticˇne industrije in prevladu-
jocˇe logike storitev, to pa zagotavlja konceptualni okvir za razume-
vanje, kako potrošnik postaja kljucˇnega pomena za razvoj in mar-
ketinško upravljanje turisticˇnih storitev prek procesa soustvarjanja
med ponudnikom in potrošnikom. Potrošniki so postali aktivni sou-
stvarjalci v poslovnem procesu in soustvarjanje inovativne ponudbe
v turizmu z vkljucˇenostjo odgovornega potrošnika bo zagotovo pra-
ksa prihodnosti s pozitivnimi ucˇinki.

Skozi ucˇinkovite prakse vkljucˇevanja potrošnika v oblikovanje po-
nudbe imajo podjetja možnost stalnega vira novih idej za storitve in
izdelke, s tem pa dodajo vrednost svoji ponudbi, kar vodi k uspe-
šnejšemu poslovanju podjetja. Študije primerov soustvarjanja v ho-
telirstvu poudarjajo pomen uspešnega kroga vzajemnih koristi med
ponudnikom in potrošnikom.
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106