Page 99 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 99
Povzetek ugotovitev

Turisticˇni ponudniki izpostavljajo razlicˇne tržno orientirane pristo-
pe, prek katerih pridobivajo podatke in spoznavajo potrebe ter že-
lje potencialnih potrošnikov in svojih gostov. Ta orodja so sistemi
crm, spletne aplikacije, priložnostne raziskave, kartice zvestobe in
interno prilagojeni programi o zbiranju podatkov o gostih in podob-
no. Prek njih merijo pricˇakovanja potrošnikov in v ponudbo vklju-
cˇujejo vse relevantne elemente, ki zadovoljijo njihova pricˇakovanja,
pred tem pa sprožijo povpraševanje. Prav tako iz dobljenih odgovo-
rov sklepamo, da se vsi turisticˇni ponudniki zavedajo pomena za-
dovoljstva gostov in imajo do dolocˇene mere vzpostavljene sistem-
ske pristope zbiranja njihovih odzivov. Široko uveljavljena je klasicˇna
anketna metoda zbiranja podatkov, ki ji sledi analiza spletnih vtisov.
Znova se potrjuje vecˇje zavedanje pomena odgovornosti do zado-
voljitve želja in pricˇakovanj gostov na osebni ravni pri malih ponu-
dnikih, kjer organizacijska struktura dopušcˇa prilagodljivost v nepo-
srednem odzivu in ukrepih, zato se tudi bolj zavedajo trenda tako
okoljsko kot tudi lokalno odgovornih gostov.

Pritisk potrošnikov na spremembe v ponudbi turisticˇni ponudniki
primarno zaznavajo skozi povpraševanje, ki ni vezano le na razmerje
cena – kakovost, temvecˇ se nanaša na širše procese in ozadja, v kate-
rih se storitve izvajajo. Odzivi potrošnikov na stanje se kažejo v pre-
vzemanju zasebnih odgovornih iniciativ, kjer z opažanji, s sugestija-
mi in pripombami izrazijo svoje poglede na stanje. Pri preucˇevanju
odzivov niso bili izpostavljeni radikalnejši javni pristopi, ki se odra-
žajo v zavracˇanju nakupa turisticˇnih produktov ali javnih pritiskih.
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104