Page 42 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 42
Nad globalne izzive v turizmu z odgovornostjo

sedemdesetih letih. Med posamezniki se to odraža v zavedanju glo-
balnega koncepta ekonomske mocˇi in njenega vpliva na okolje, pri
cˇemer se družbeni odnosi povezujejo s socialno pravicˇnostjo, cˇlo-
vekovimi pravicami in z okoljskimi vprašanji. S temi izzivi se soocˇajo
tudi turisti in turisticˇni ponudniki. Na globalni ravni so v turizmu po-
leg že omenjenih izzivov pogosto v ospredju pritisk na rabo naravnih
virov, obremenilen in škodljiv vpliv na okolje, povezan z sezonsko-
stjo turisticˇnega povpraševanja, gospodarska negotovost in razlicˇni
vplivi na podnebne spremembe.

V številnih raziskavah je zaznan dvig odgovornosti pri dolocˇenih
skupinah potrošnikov v vlogi turistov, ki se zavedajo težav in so cˇe-
dalje dovzetnejši in bolj ozavešcˇeni glede lastnega vpliva na okolje, ki
je povezan z nacˇinom preživljanja prostega cˇasa (Krippendorf 1987).
42 Na turisticˇnem trgu se odvijajo spremembe na strani povpraševa-
nja, ki jih morajo ponudniki turisticˇnih storitev, bodisi na ravni pod-
jetij bodisi destinacij, upoštevati in se jim z ustreznimi poslovnimi
modeli, strategijami in taktikami prilagoditi, sicer je njihova uspeš-
nost ogrožena. Med vecˇjimi spremembami velja izpostaviti nekatere
kljucˇne vedenjske spremembe potrošnikov:

• mocˇ cˇedalje odgovornejših, zahtevnejših, bolj informiranih in
ozavešcˇenih potrošnikov, ki išcˇejo in hitro pridobivajo informa-
cije, ki jih zanimajo, ter so povezani prek družabnih spletnih
omrežij;

• potrošniki stopajo v ospredje pri soustvarjanju ponudbe;
• inovativna ponudba je na trgu hitro posnemana in konkurencˇ-

na prednost postaja kratkotrajne narave;
• splet in spletna družbena omrežja so z nastajanjem novih sple-

tnih medijev spremenili nacˇine in orodja trženja ter neposre-
dno prodajo;
• potrošniki si odlocˇitve pri nakupu poenostavijo s predanostjo
tržni znamki, ki ji zaupajo bodisi zaradi ugodnega razmerja ce-
na – kakovost ali identitete znamke, ki ustreza predstavam in
razmišljanju ali življenjskemu slogu tržnega segmenta potro-
šnikov.

Izpostavljene spremembe v vedenju potrošnikov se odražajo v so-
dobnih trendih rasti in razvoju turizma. V nadaljevanju predstavlja-
mo ekonomski vidik razvoja turizma in prerez zgodovinskih družbe-
nih sprememb v smeri odgovornosti.
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47