Page 94 - Zabukovec Baruca, Petra. 2020. Z odgovornostjo do družbenih spremembv smeri trajnostno odgovornega razvoja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 94
iricˇna raziskava

Preglednica 5.2 Razvoj in odgovornost turisticˇnega ponudnika do družbe in okolja

Intervju 1 V ponudbo doživljajskih športnih aktivnosti za goste vkljucˇujemo
okoljske in družbeno odgovorne pristope. Vsebina se najpogosteje na-
naša na varovanje cˇistega okolja, k temu spodbujamo tudi udeležence
in goste. Programe povezujemo tudi z donatorstvom predvsem v hu-
manitarne namene.

Intervju 2 Trajnostni pristop je vgrajen v strategijo in letne nacˇrte. Na tem pod-
rocˇju izvajamo tudi strokovne delavnice z zaposlenimi na temo locˇe-
vanja odpadkov, oblikovanja paketov z avtenticˇno ponudbo lokalnega
okolja. Predvsem je pomembno spreminjanje razmišljanja zaposlenih
v smeri, da je pomembna povezanost hotela z okoljem.

Intervju 3 Trajnostni pristop ni vgrajen v strategijo in letne nacˇrte. Kulisa hotela je
zgodovinski kraj, kljucˇni so kultura, zgodovina, morje, lokacija, pristen
odnos, na tem gradimo našo zgodbo skupaj z zaposlenimi, tega nima-
mo zapisanega, ampak to udejanjamo vsak dan v praksi.

94 Intervju 4 Trajnostni pristop ni vgrajen v strategijo in letne nacˇrte, vendar se ga

zavedamo. Ob prenovah pazimo, da vgrajujemo trajnostne elemente,
ki prispevajo k varcˇnosti, udobnosti in funkcionalnosti. Spoštujemo
hotelirske trende glede dizajna. Zgodba temelji na mediteranskem ze-
lenem vrtu, zdravju, vodi in to mora odražati tudi kulinarika.

Intervju 5 Trajnostni pristop ni vgrajen v strategijo in letne nacˇrte. Kljucˇno pa je,
da ima ponudba zgodbo, bodisi kraja, lokacije, posebnosti iz zgodovi-
ne ali naravnih danosti. To morajo odražati arhitektura, oprema, mar-
keting, poznati jo morajo zaposleni. Zagovarjamo okoljsko in družbeno
odgovornost do mere koristi za podjetje.

ponudbe, vendar je zaradi zahtevnosti postopka in tehnicˇnih prila-
goditev uvedba glede na nepredviden ucˇinek predraga.

Razvoj in odgovornost turisticˇnega ponudnika do družbe in okolja

Analiza odgovorov kaže, da se vsi turisticˇni ponudniki zavedajo
okoljske in družbene odgovornosti, zavedajo se njenih koristi in po-
mena, pri cˇemer jo imajo tudi zapisano v svoji strategiji in letnih
nacˇrtih le nekateri. Predvsem pri manjših in srednjih ponudnikih je
opaziti trend tesnejše povezanosti ponudbe z okoljem, njeno ucˇin-
kovitost pa povezujejo z identificiranjem zaposlenih, kar na koncu
doživijo in kot pristno obcˇutijo gosti. Ta pristop je v praksi bolj od-
tujen pri srednjih oziroma velikih ponudnikih, kjer je prilagajanje
in povezovanje procesno zahtevnejše, centri snovanja in operativne
izvedbe so manj povezani, interne sistemske ureditve so bolj defini-
rane in spremembe se odvijajo na daljši rok, pri pojasnilih izstopa
tudi orientiranost na financˇni ucˇinek (preglednica 5.2).
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99