Page 126 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 126
Simon Kerma in Aleš Gacˇnik

• usmeritev v ekološko vinogradništvo, vinarstvo in vinski turi-
zem,

• izpostavljanje avtohtonih in udomacˇenih vinskih sort,
• nadgradnjo filozofije od grozdja do vina, ki se ne sme koncˇati

pri ustvarjanju storitev, ampak v kreiranju vinskoturisticˇnih do-
živetij,
• avtenticˇno ponudbo in dovolj udobja,
• povezovanje vinskega turizma z rekreacijo,
• povezovanje vinskih prireditev in festivalov z razlicˇnimi zvrstmi
umetnosti,
• drzno sodobno vinsko arhitekturo, inspirirano z identiteto lo-
kalnega okolja,
126 • razvoj vinskih hotelov in buticˇnih namestitev,
• razvoj tematskih vinskih muzejev/galerij/zbirk.

Reinvencija tradicije, izpostavljanje lokalnih posebnosti, poudar-
janje starih sort vinske trte in »nekdanjih« postopkov pridelave vina
ter omenjena institucionalna zašcˇita sort in vin ter drugih identifi-
katorjev vinogradniško-vinske kulture so instrumenti, ki poudarja-
jo avtenticˇnost in posebnost neke vinske regije kot turisticˇne desti-
nacije (Kerma, 2018). Zaostrene razmere na globalnem vinskem trgu
usmerjajo preplet vinarskega in turisticˇnega gospodarstva v skupne
aktivnosti. Pogosto in vedno bolj se omenjeni panogi vzajemno do-
polnjujeta in prihaja do sinergijskih ucˇinkov, ki se kažejo v razcve-
tu številnih vinskoturisticˇnih destinacij sveta. Nakazali smo izjemen
potencial za razcvet vinskega turizma tudi pri nas. Vinorodna in vi-
noljubna Slovenija ima za to vse kljucˇne predispozicije.

Literatura

Bojnec, Š., in Korpar, K. (2005). Vino in turizem v Ljutomersko-Ormoških
goricah. V S. Kavcˇicˇ (ur.), Slovenija v eu – izzivi za kmetijstvo, ži-
vilstvo in podeželje: 3. konferenca daes, Moravske Toplice, 10–11. no-
vember 2005 (str. 191–201). Društvo agrarnih ekonomistov Slovenije.

Bojnec, Š., Jurincˇicˇ, I., in Tomljenovic´. R. (2007). Marketing of wine to-
urism as a teritorial product. V Managing global transitions: globa-
lisation, localisation, regionalisation (str. 1075–1082). Faculty of Ma-
nagement.

Byrd, E. T., Canziani, B., Hsieh, Y.-C., Debbage, K., in Sonmez, S. (2016).
Wine tourism: Motivating visitors through core and supplementary
services. Tourism Management, 52, 19–29.
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131