Page 125 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 125
ski turizem

125

Slika 5.4 Stara trta na mariborskem Lentu – ikonicˇna znamenitost ter ena glavnih
atrakcij na podrocˇju vinskega turizma na Slovenskem; slavnostna trgatev,
2015 (foto Aleš Gacˇnik)

številnih evropskih vinorodnih regijah, kjer sta razumevanje in ra-
zvoj vinskega turizma odvisna od celostnega interdisciplinarnega
raziskovalnega in razvojnega pristopa, še zlasti pa od nujnega med-
sektorskega povezovanja in sodelovanja. Vinski turizem, kot presek
kmetijstva (vinogradništva in vinarstva), turizma (gostinstva, hote-
lirstva, gastronomije), kulture (dedišcˇine, umetnosti in oblikovanja)
ter znanosti in izobraževanja, je lokalni fenomen, ki se trži globalno.

Med neizkorišcˇenimi potenciali lahko izpostavimo še tesnejše po-
vezovanje z mednarodnimi organizacijami in projekti, kot so une-
sco, EnoTourism Academy (Global Wine Tourism Organisation),
igcat (Institut of Gastronomy, Culture, Art & Tourism), iwinetc
(International Wine Tourism Organisation), Great Wine Capitals idr.,
kot tudi vkljucˇevanje v projekte evropskih kulturnih poti. Na nacio-
nalni ravni smo pricˇa vecˇdesetletnemu manku nacionalne strategi-
je razvoja vinskega turizma, zato smo kot država izpostavljeni bolj
ali manj stihijskemu, nestrateškemu in neuravnoteženemu razvoju
vinskoturisticˇnega sektorja.

Vrhunsko vino samo po sebi še ne zagotavlja kakovosti in uspeha v
vinskem turizmu (Gacˇnik, 2019), zato lahko med trendi na podrocˇju
razvoja vinskega turizma izpostavimo:

• umeritev v trajnostno, zeleno, buticˇno, lokalno, odgovorno,
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130