Page 166 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 166
Marijana Sikošek

bino. pco za narocˇnika opravi iskanje prizorišcˇa, skrbi za namesti-
tev udeležencev, trženje kongresa, stike z mediji, upravljanje s cˇlove-
škimi viri, organizacijo potovalnih aranžmajev za udeležence, orga-
nizacijo spremljevalne razstave, urejanje avdiovizualnih storitev, or-
ganizacijo glavnega programa, organizacijo spremljevalnega progra-
ma konference, izvedbo procesa sprejemanja povzetkov in publici-
ranja konferencˇnih publikacij, organizacijo konferencˇnih sekcij, var-
nost in varovanje, upravljanje s financˇnimi sredstvi in oblikovanje
proracˇuna ter pripravo pogodb (Davidson in Rogers, 2006; Rogers,
2008). V Sloveniji imamo le nekaj takšnih ponudnikov, med najbolj
uveljavljenimi so Cankarjev dom, Albatros Bled in Toleranca Mar-
keting.

Drugi specializiran ponudnik je destinacijska agencija (angl. de-
166 stination management company) ali s kratico dmc. To je posrednik,

ki zastopa interese narocˇnikov oz. organizatorjev. Deluje kot speci-
alizirana turisticˇna agencija za kongresno dejavnost, specializirana
za opravljanje storitev, ki so povezane s poznavanjem gostiteljske
destinacije. V najvecˇjem obsegu se ukvarja z izvajanjem logisticˇnih
storitev, organizacijo spremljevalnega programa poslovnega srecˇa-
nja (konferencˇni izleti pred konferenco ali po njej, kreativne rešitve
za posebne dogodke), nastanitev ter motivacijskih potovanj in pro-
gramov (Davidson in Rogers, 2006; Rogers, 2008).

Najznacˇilnejši posrednik, ki predstavlja interese ponudnikov kon-
gresnih storitev na destinaciji, je kongresni urad, ki deluje kot de-
stinacijska trženjska organizacija (angl. destination marketing orga-
nization). V stroki je bolj prepoznaven pod akronimom cvb (angl.
Convention and Visitors Bureau). Njegove primarne naloge so izva-
janje trženjskih dejavnosti kongresne destinacije, predvsem njena
promocija potencialnim organizatorjem oz. narocˇnikom, povezova-
nje ponudnikov kongresnih storitev na destinaciji ter podpora pri tr-
ženjskih dejavnostih svojih cˇlanov. Obicˇajno je kongresni urad orga-
niziran kot neprofitna organizacija, ki deluje v javno-zasebnem par-
tnerstvu po nacˇelu cˇlanstva. Prvi kongresni urad v Evropi je nastal v
Nemcˇiji leta 1973, leto pozneje pa še na Finskem (Davidson in Rogers,
2006). V Sloveniji na nacionalni ravni deluje Zavod – Kongresnoturi-
sticˇni urad Slovenije, krajše Kongresni urad Slovenije, ki je bil usta-
novljen leta 2003. Kot samostojni lokalni kongresni urad deluje po
eden na Bledu in v Ljubljani, drugacˇe pa naloge trženja in promoci-
je kongresnih storitev in destinacije opravljajo lokalne destinacijske
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171