Page 157 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 157
Sodelovanje med visokošolskimi izobraževalnimi ustanovami in podjetji
– strokovno svetovanje glede potreb msp: akademski strokovnjak pod-
jetju pomaga pri identificiranju vrzeli ali težav na poti, da bi postalo
»pametna industrija«, in posledično predlaga najboljši način za reši-
tev prepreke.
5.6.2 Izmenjave med univerzami in m sp
S pomočjo izmenjav in programov mobilnosti univerzitetnih strokovnja-
kov v podjetjih bi lahko upravljavci m sp nanje prenesli dodatne veščine in
specifična znanja iz podjetij, kot so vodstvene, podjetniške in komunika-
cijske kompetence.
Mobilnost spodbuja prenos znanja in odkriva nekatera intelektualna
sredstva univerze v korist podjetja. Poleg tega bi lahko spretnosti razi-
skovalcev, ki segajo preko meja (angl. boundary spanning skills), ustvarile
priložnosti za prihodnje sodelovanje tako, da bi odpravile ovire med uni-
verzami in podjetji.
Podjetja lahko izkoristijo izkušnje raziskovalcev s številnimi podjetji v
isti panogi, ki delujejo na veliko večji geografski sferi kot m sp, ter pridobi-
jo globalne izkušnje in strokovno znanje za pomoč pri reševanju lokalnih
vprašanj.
5.6.3 Usposabljanje »na delovnem mestu«
Model usposabljanja »na delovnem mestu« se zdi posebej primeren za po-
trebe podjetij, ki želijo nenehno vlagati v inovacijske procese. To pomeni,
da se dejavnosti usposabljanja izvajajo neposredno v delu, usmerjenem v
delovno mesto, ki je osredotočeno na izboljšanje tehničnih, transverzalnih
kompetenc vodij in zaposlenih. Poleg usklajevanja tehničnih kompetenc s
tehnologijo, ki je na voljo, ta dejavnost pomaga zaposlenim, da razvijejo ce-
lovito sliko o vseh proizvodnih procesih podjetja, tako da bodo lahko pred-
videli težave in/ali vedeli, na koga se lahko obrnejo, ko na težavo naletijo.
Usposabljanje na delovnem mestu jim bo omogočilo, da pridobijo to za-
vest na praktičen način in ne kot teoretični prenos znanja.
Usposabljanje lahko sestavljata naslednji dejavnosti:
– tutorstvo: prenos znanja skozi laboratorijske dejavnosti, ki jih izvajajo
univerzitetni raziskovalci v podporo vodjem različnih procesov:
– mentorstvo: dejavnost usposabljanja, ki jo izvajajo vodje procesov, ki
so jih že usposobili strokovnjaki univerze, da bi se informacije prene-
sle na »mlade« delavce s podporo na delovnem mestu.
157
– strokovno svetovanje glede potreb msp: akademski strokovnjak pod-
jetju pomaga pri identificiranju vrzeli ali težav na poti, da bi postalo
»pametna industrija«, in posledično predlaga najboljši način za reši-
tev prepreke.
5.6.2 Izmenjave med univerzami in m sp
S pomočjo izmenjav in programov mobilnosti univerzitetnih strokovnja-
kov v podjetjih bi lahko upravljavci m sp nanje prenesli dodatne veščine in
specifična znanja iz podjetij, kot so vodstvene, podjetniške in komunika-
cijske kompetence.
Mobilnost spodbuja prenos znanja in odkriva nekatera intelektualna
sredstva univerze v korist podjetja. Poleg tega bi lahko spretnosti razi-
skovalcev, ki segajo preko meja (angl. boundary spanning skills), ustvarile
priložnosti za prihodnje sodelovanje tako, da bi odpravile ovire med uni-
verzami in podjetji.
Podjetja lahko izkoristijo izkušnje raziskovalcev s številnimi podjetji v
isti panogi, ki delujejo na veliko večji geografski sferi kot m sp, ter pridobi-
jo globalne izkušnje in strokovno znanje za pomoč pri reševanju lokalnih
vprašanj.
5.6.3 Usposabljanje »na delovnem mestu«
Model usposabljanja »na delovnem mestu« se zdi posebej primeren za po-
trebe podjetij, ki želijo nenehno vlagati v inovacijske procese. To pomeni,
da se dejavnosti usposabljanja izvajajo neposredno v delu, usmerjenem v
delovno mesto, ki je osredotočeno na izboljšanje tehničnih, transverzalnih
kompetenc vodij in zaposlenih. Poleg usklajevanja tehničnih kompetenc s
tehnologijo, ki je na voljo, ta dejavnost pomaga zaposlenim, da razvijejo ce-
lovito sliko o vseh proizvodnih procesih podjetja, tako da bodo lahko pred-
videli težave in/ali vedeli, na koga se lahko obrnejo, ko na težavo naletijo.
Usposabljanje na delovnem mestu jim bo omogočilo, da pridobijo to za-
vest na praktičen način in ne kot teoretični prenos znanja.
Usposabljanje lahko sestavljata naslednji dejavnosti:
– tutorstvo: prenos znanja skozi laboratorijske dejavnosti, ki jih izvajajo
univerzitetni raziskovalci v podporo vodjem različnih procesov:
– mentorstvo: dejavnost usposabljanja, ki jo izvajajo vodje procesov, ki
so jih že usposobili strokovnjaki univerze, da bi se informacije prene-
sle na »mlade« delavce s podporo na delovnem mestu.
157