Page 156 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 156
nluca Rossi
– učenje/usposabljanje,
– svetovanje.
sm eart-model sodelovanja med visokošolskimi izobraževalnimi usta-
novami in podjetji je bistvenega pomena za pomoč m sp pri spopadanju z
izzivi pametnega inženiringa, ne le prek formalnih učnih dejavnosti, tem-
več tudi prek modelov sodelovanja in svetovanja z visokošolskimi izobra-
ževalnimi ustanovami, ki se osredotočajo na učenje na delovnem mestu,
transnacionalno učno mobilnost ter izmenjavo in povezovanje z drugimi
m sp (Dan, 2013).
Sodelovanje bi se lahko formaliziralo z naslednjimi orodji:
– Pogodbena raziskava: enostranski prenos znanja z univerze na podje-
tja glede na znanje, ki ga je treba razviti.
– Raziskovalno sodelovanje: usmerjeno k splošni izmenjavi izkušenj, in-
formacij in strokovnega znanja (know-how) med univerzo in podje-
tjem.
– Pogodba o delu in storitvah: če je sporazum povezan z uspehom, gre za
pogodbo o delu; če je povezan z dejavnostmi, je pogodba o storitvi.
5.6 s m eart-model sodelovanja med visokošolskimi
izobraževalnimi ustanovami in podjetji
Model sodelovanja, predlagan v okviru projekta s m e a rt, je primeren za
m sp v inženirskem sektorju. Sestavljen je lahko iz različnih dejavnosti, ki
bodo predstavljene v naslednjih podpoglavjih.
5.6.1 Svetovalne in inženirske storitve
Strokovnjaki visokošolskih izobraževalnih ustanov bi lahko ponudili svoje
specializirane storitve, s katerimi bi podprli msp pri spopadanju z izzivi, da
postanejo pametna industrija, s pomočjo veščin in človeških virov, znanja
o novi tehnologiji ter strategijami izvajanja, poslovanja in inovacij.
To sodelovanje je pomemben instrument, s katerim lahko akademski
strokovnjaki delijo svoje strokovno znanje in izkušnje z inženirskimi ma-
limi in srednje velikimi podjetji. Svetovalne storitve bi lahko bile:
– neposredno svetovanje, kjer akademski strokovnjak prenese svoje
specializirano znanje na m sp;
– izmenjava izkušenj: akademski strokovnjak lahko uporabi pretekle
izkušnje iz podobnih podjetij v okviru m sp, kjer izvaja svetovanje;
156
– učenje/usposabljanje,
– svetovanje.
sm eart-model sodelovanja med visokošolskimi izobraževalnimi usta-
novami in podjetji je bistvenega pomena za pomoč m sp pri spopadanju z
izzivi pametnega inženiringa, ne le prek formalnih učnih dejavnosti, tem-
več tudi prek modelov sodelovanja in svetovanja z visokošolskimi izobra-
ževalnimi ustanovami, ki se osredotočajo na učenje na delovnem mestu,
transnacionalno učno mobilnost ter izmenjavo in povezovanje z drugimi
m sp (Dan, 2013).
Sodelovanje bi se lahko formaliziralo z naslednjimi orodji:
– Pogodbena raziskava: enostranski prenos znanja z univerze na podje-
tja glede na znanje, ki ga je treba razviti.
– Raziskovalno sodelovanje: usmerjeno k splošni izmenjavi izkušenj, in-
formacij in strokovnega znanja (know-how) med univerzo in podje-
tjem.
– Pogodba o delu in storitvah: če je sporazum povezan z uspehom, gre za
pogodbo o delu; če je povezan z dejavnostmi, je pogodba o storitvi.
5.6 s m eart-model sodelovanja med visokošolskimi
izobraževalnimi ustanovami in podjetji
Model sodelovanja, predlagan v okviru projekta s m e a rt, je primeren za
m sp v inženirskem sektorju. Sestavljen je lahko iz različnih dejavnosti, ki
bodo predstavljene v naslednjih podpoglavjih.
5.6.1 Svetovalne in inženirske storitve
Strokovnjaki visokošolskih izobraževalnih ustanov bi lahko ponudili svoje
specializirane storitve, s katerimi bi podprli msp pri spopadanju z izzivi, da
postanejo pametna industrija, s pomočjo veščin in človeških virov, znanja
o novi tehnologiji ter strategijami izvajanja, poslovanja in inovacij.
To sodelovanje je pomemben instrument, s katerim lahko akademski
strokovnjaki delijo svoje strokovno znanje in izkušnje z inženirskimi ma-
limi in srednje velikimi podjetji. Svetovalne storitve bi lahko bile:
– neposredno svetovanje, kjer akademski strokovnjak prenese svoje
specializirano znanje na m sp;
– izmenjava izkušenj: akademski strokovnjak lahko uporabi pretekle
izkušnje iz podobnih podjetij v okviru m sp, kjer izvaja svetovanje;
156