Page 152 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 152
nluca Rossi

in raziskav, razvile še tretjo, komercializacijo, kjer je partnerstvo z indu-
strijo najpomembnejši element.

Univerze so zainteresirane predvsem za izvajanje temeljnih raziskav v
praksi, podjetja pa se zanimajo za aplikativne raziskave, iskanje novih iz-
delkov in storitev, ki temeljijo na znanstvenih odkritjih.

Sodelovanje med univerzami in podjetji je gonilo gospodarstev in družb,
ki temeljijo na znanju, in je še posebej potrebno v evropskem prostoru.
Tovrstno sodelovanje ogrožajo povečana svetovna konkurenca, odprte go-
spodarska vprašanja in visoka stopnja brezposelnosti.

Rezultati, ki so posledica uspešnega sodelovanja med univerzami in pod-
jetji, vključujejo:

– izboljšanje konkurenčnosti podjetij,
– povečanje pomembnosti in inovativnosti raziskav v visokošolskih

ustanovah,
– ustvarjanje delovnih mest,
– spodbujanje gospodarske rasti,
– povečanje življenjskega standarda,
– kakovostnejše življenje.

Sodelovanje na področju raziskav (vključno s sodelovanjem na področju
raziskav in razvoja, svetovanjem podjetjem, mobilnostjo osebja) je glavna
dejavnost sodelovanja med univerzami in podjetji v večini visokošolskih
izobraževalnih ustanov in v industrijskem sektorju. Vendar bi lahko viso-
košolske izobraževalne ustanove in podjetja sodelovali tudi na naslednjih
področjih (Dan, 2013):

– izobraževanje: sooblikovanje učnega načrta in kurikuluma (angl. cur-
riculum co-delivery), mobilnost študentov, dvojni izobraževalni pro-
grami, vseživljenjsko učenje;

– valorizacija: komercializacija raziskav in razvoja, akademsko podje-
tništvo, študentsko podjetništvo;

– vodenje: management, skupni viri (angl. shared resources), podpora
univerzam

Kljub temu pa se premalo zavedamo vseh načinov sodelovanja med uni-
verzami in podjetji ter njihovega medsebojnega povezovanja, zlasti v zve-
zi s poklicno mobilnostjo in z izobraževalnimi dejavnostmi (načrtovanje
in izvajanje učnega načrta, vseživljenjsko učenje in študijski programi) ter
sodelovanjem pri vrednotenju in managementu.

152
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157