Page 155 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 155
Sodelovanje med visokošolskimi izobraževalnimi ustanovami in podjetji

braževanju, z rastjo pa se bo verjetno povečalo sodelovanje na področjih
dolgoročnega sodelovanja, kot sta izobraževanje in management.

Z vidika poslovanja imata raziskovanje in razvoj veliko pozornost in do-
kazujeta, da je to na dolgi rok donosna naložba in pomemben prispevek k
povečanju produktivnosti.

Na splošno je lahko sodelovanje z univerzo formalno ali neformalno.
Slednje je primerno za model sodelovanja, zasnovan v okviru projekta
sm eart, saj je specifičen za m sp, ki so zainteresirana za hiter in fleksibi-
len dostop do ekonomskih in relevantnih informacij ter odprta za partner-
stvo z univerzo. To partnerstvo je priporočljivo za industrijo, ki išče rešitve
za probleme, ki jih ni mogoče rešiti z lastnimi sposobnostmi in kompeten-
cami. Sodelovanje z visokošolskimi izobraževalnimi ustanovami ponuja
naslednje prednosti:

– inovacijski proces;
– zmanjšanje stopenj, da bi postali »pametna industrija« v krajšem ča-

su;
– ekonomijo obsega: ni potrebe po naložbah v infrastrukturo ali osebje

s posebnimi kompetencami in veščinami, ker lahko podjetja izkori-
stijo prednosti tistih, ki jih imajo univerze;
– pobudo za spremembo perspektive na trgu in v razvoju;
– pridobivanje javno financiranih raziskovalnih projektov.

Na drugi strani pa ima sodelovanje med univerzo in podjetjem nekaj tve-
ganj:

– probleme, povezane z notranjo birokracijo univerze in podjetja, ki bi
lahko negativno vplivali na management skupnega projekta;

– težave, povezane s tveganjem, da en izmed partnerjev rezultate pro-
jekta uporabi le za lastne namene;

– zaščito znanja in izkušenj, saj člani skupine pripadajo univerzi in
podjetju, zaradi česar obstaja tveganje za piratstvo.

Pomembno je pripraviti pogodbo, ki ureja sodelovanje med univerzo in
podjetjem ter pojasni pogoje sodelovanja, prispevke in odgovornosti vsa-
kega partnerja.

Model sodelovanja med univerzami in podjetji sestavljajo naslednje de-
javnosti, ki se lahko izvajajo vzporedno:

– raziskave,

155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160