Page 192 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 192
llipe Saey, Mathieu Troch in Frederic Depuydt
V tradicionalni učilnici lahko učenci neposredno sodelujejo z učiteljem;
stalna interakcija med študenti in učitelji učencem pomaga, da se znebijo
svojih strahov glede izpitov, kar se s spletnim vodenjem redkokdaj zgodi.
Poleg tega interakcija z dobrimi učitelji pomaga motivirati učence za dose-
ganje višjih ocen.
Pridobljene diplome in certifikati so za bodoče delodajalce zagotovilo
vsaj minimalnih kompetenc kandidata.
Z obzirom na prezaposlene urnike in dolge delovne dni je spletno izobra-
ževanje priročnejše za vseživljenjsko učenje. Posamezniki se lahko udeleži-
jo študija v udobju lastnega doma ali pisarne. Na splošno je komunikacija s
spletnim inštruktorjem zelo neosebna, včasih celo nemogoča. Alternative
za stik v živo, ki izboljšujejo komunikacijo med študentom in inštruktor-
jem, so: spletni forum, e-pošta, klepetalnice, srečanje m o o c itd. Nekatere
od teh rešitev vodijo v dvosmerno sinhrono e-učenje.
Samostojno učenje s pridobivanjem znanja z uporabo virov, najdenih z
uporabo npr. Googla, pogosto privede do nasičenosti z informacijami, kar
otežuje izbiro ustreznih in pravilnih informacij. Morda je primernejše za
tiste, ki imajo magisterij in lahko porabijo več časa za študij.
E-učenje
»E-učenje« je pravzaprav skupek spletnih izobraževalnih storitev, poučeva-
nje in pomoč pri napredku študentov in pripravnikov (»E-learning (Theo-
ry)«, b. l.). Danes se lahko obravnava kot najpomembnejša oblika učenja na
daljavo.
Različni koncepti, ki uporabljajo računalnike v kontekstu učenja in med
katere spadajo računalniško podprto proučevanje (c ai), računalniško pod-
prto učenje (c al), računalniško podprto izobraževanje (c be), e-učenje, si-
stemi za upravljanje učenja (l m s), samostojno učenje (s dl) in množično
odprti spletni tečaji (m o o c), so obravnavani v Wikipediji (»Online Lear-
ning«, b. l.). Vsi koncepti imajo dva skupna vidika: učenje in računalnike;
samo pri s dl ni nujna uporaba računalnika. Računalniška pismenost se
bo izkazala kot odločilen dejavnik za uspeh pri spletnem izobraževanju.
Spletne platforme lahko služijo bolj raznolikim populacijam študentov,
ki se pripravljajo na delo v pametni industriji. Ta raznolikost izhaja iz inte-
rakcije med študenti, ki se nahajajo na različnih geografskih lokacijah, kar
lahko ponudi različne poglede na vsebino tečaja in s tem zmanjša kulturne
razlike.
Izkušnje učencev so običajno asinhrone, lahko pa vključujejo tudi sin-
hrone elemente (»Online Learning«, b. l.). Velika večina institucij uporab-
192
V tradicionalni učilnici lahko učenci neposredno sodelujejo z učiteljem;
stalna interakcija med študenti in učitelji učencem pomaga, da se znebijo
svojih strahov glede izpitov, kar se s spletnim vodenjem redkokdaj zgodi.
Poleg tega interakcija z dobrimi učitelji pomaga motivirati učence za dose-
ganje višjih ocen.
Pridobljene diplome in certifikati so za bodoče delodajalce zagotovilo
vsaj minimalnih kompetenc kandidata.
Z obzirom na prezaposlene urnike in dolge delovne dni je spletno izobra-
ževanje priročnejše za vseživljenjsko učenje. Posamezniki se lahko udeleži-
jo študija v udobju lastnega doma ali pisarne. Na splošno je komunikacija s
spletnim inštruktorjem zelo neosebna, včasih celo nemogoča. Alternative
za stik v živo, ki izboljšujejo komunikacijo med študentom in inštruktor-
jem, so: spletni forum, e-pošta, klepetalnice, srečanje m o o c itd. Nekatere
od teh rešitev vodijo v dvosmerno sinhrono e-učenje.
Samostojno učenje s pridobivanjem znanja z uporabo virov, najdenih z
uporabo npr. Googla, pogosto privede do nasičenosti z informacijami, kar
otežuje izbiro ustreznih in pravilnih informacij. Morda je primernejše za
tiste, ki imajo magisterij in lahko porabijo več časa za študij.
E-učenje
»E-učenje« je pravzaprav skupek spletnih izobraževalnih storitev, poučeva-
nje in pomoč pri napredku študentov in pripravnikov (»E-learning (Theo-
ry)«, b. l.). Danes se lahko obravnava kot najpomembnejša oblika učenja na
daljavo.
Različni koncepti, ki uporabljajo računalnike v kontekstu učenja in med
katere spadajo računalniško podprto proučevanje (c ai), računalniško pod-
prto učenje (c al), računalniško podprto izobraževanje (c be), e-učenje, si-
stemi za upravljanje učenja (l m s), samostojno učenje (s dl) in množično
odprti spletni tečaji (m o o c), so obravnavani v Wikipediji (»Online Lear-
ning«, b. l.). Vsi koncepti imajo dva skupna vidika: učenje in računalnike;
samo pri s dl ni nujna uporaba računalnika. Računalniška pismenost se
bo izkazala kot odločilen dejavnik za uspeh pri spletnem izobraževanju.
Spletne platforme lahko služijo bolj raznolikim populacijam študentov,
ki se pripravljajo na delo v pametni industriji. Ta raznolikost izhaja iz inte-
rakcije med študenti, ki se nahajajo na različnih geografskih lokacijah, kar
lahko ponudi različne poglede na vsebino tečaja in s tem zmanjša kulturne
razlike.
Izkušnje učencev so običajno asinhrone, lahko pa vključujejo tudi sin-
hrone elemente (»Online Learning«, b. l.). Velika večina institucij uporab-
192