Page 33 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 33
izvodnja 2

Martin Westbomke

Izzivi iz prvega poglavja, skupaj z možnostmi i4.0, postavljajo pred vse fa-
ze poslovnega procesa vrsto novih izzivov in priložnosti. Nanje bomo sku-
šali odgovoriti v tem in naslednjih poglavjih. V tem so prikazane faze ži-
vljenjskega cikla proizvoda, od raziskav in razvoja, prek (pre)oblikovanja
in proizvodnje do trženja, servisiranja in recikliranja izdelkov. Pri dolo-
čenih pojmih se ponovno, a tokrat bolj poglobljeno, dotaknemo predstavi-
tve konceptov i 4.0. Tako skozi teorijo, kot tudi v duhu praktičnega pristo-
pa, so razmeroma novi koncepti nazorno razloženi na podlagi primerov iz
prakse. To velja za celotni življenjski cikel izdelkov, kjer i 4.0 ne le opti-
mizira procese, ampak marsikje prinaša nove, prebojne pristope. S tem pa
je storjen korak v smeri strateških sprememb, ki jih s koncepti s m e a rt
lahko tudi obvladujemo.

2.1 Uvod

Za sodobne digitalne trge je značilna velika zapletenost, kar podjetjem
otežuje dolgoročno ohranjanje konkurenčnega položaja. Potencialni kup-
ci lahko izbirajo med široko paleto izdelkov in storitev globalno delujočih
ponudnikov, njihove zahteve glede kakovosti, cene in razpoložljivosti pa se
povečujejo (Becker idr., 2004, str. 393; Grundig, 2018, str. 13). Podjetja vseh
velikosti se spopadajo z vse večjimi zahtevami trga, povezanimi s celotnim
življenjskim ciklom izdelkov in storitev. Znanstvene študije kažejo, da in-
dustrija 4.0 vključuje sposobnost reševanja večine poznanih, obstoječih te-
žav na posameznih področjih in lahko trenutnim podjetjem doda trajno-
stno vrednost. Zaradi raznolikosti nove terminologe se morda obravnava
teme i 4.0 zdi zapletena. Vizije, ideje in tehnologije so pogosto obravna-
vane v istem kontekstu, kar lahko povzroči zmedo. Ker je tako težko za-
gotoviti jasno, dokončno definicijo i 4.0, si mnoga podjetja ne morejo niti
predstavljati, kako bi lahko prispevala k njihovem procesu ustvarjanja vre-
dnosti. Nekatere vizije se zdijo preveč futuristične in zato lahko podjetja
odvračajo, namesto da bi jih navdihovala. Cilj tega poglavja je podati smer-
nice za msp v procesu uresničevanja i4.0. Čeprav se to področje osredotoča
na proizvodna podjetja vključno z njihovimi proizvodnimi procesi, kasne-

33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38