Page 35 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 35
Proizvodnja

V tej fazi je potrebno obdelati in preoblikovati niz vhodnih dejavnikov,
kot so surovine ali informacije. Kar lahko v tej fazi predstavlja težavo,
je zagotovitev nemotenega poteka proizvodnih in montažnih postopkov.
Vsak nepričakovan incident, kot sta neuspeh proizvodnje ali strojna okva-
ra, povzroča dodatne stroške. Današnje standardne tehnologije ponujajo
le omejene možnosti za nadziranje v realnem času, kar pomeni, da se manj
optimalni procesi ali izdelki odkrijejo z zamudo. Kljub težavam obvladova-
nja in izboljšanja kakovosti procesov in izdelkov v realnem času naraščajo-
ča raznolikost in nihanje povpraševanja vodita do večje kompleksnosti ter
zahtevata prilagodljive proizvodne procese, ki jih je mogoče prilagoditi z
majhnim naporom (Vogel-Heuser idr., 2016, str. 14).

Sedanji proizvodni sistemi pogosto ne morejo izpolniti zahtev sodob-
nih trgov (glej 2. poglavje). Čeprav je ta trend mogoče opaziti na skoraj
vseh področjih poslovanja, so večje zahteve glede kakovosti storitev zna-
čilne zlasti za naslednje faze. Danes je kakovostna skrb za stranke (glej 3.
poglavje) eden ključnih vplivov na zadovoljstvo kupcev in zato nepogre-
šljiva za trajnostno konkurenčno prednost (Shemwell idr., 1998). Trženje,
prodaja in distribucija označujejo prenos izdelka ali storitve na stranke (3.
poglavje). Posebej visoka logistična kakovost se lahko obravnava kot eden
od ključnih elementov za zadovoljstvo strank. V tej fazi podjetjem pred-
stavlja izziv ustvarjanje prilagodljivih logističnih procesov, ki so sposobni
zagotoviti hitro in pravočasno dostavo z zmernimi stroški. Med uporabo
ali porabo lahko zagotavljanje vzdrževanja in popravil vodi do večje traj-
nosti izdelkov v tej fazi in lahko zato pozitivno vpliva tudi na zadovoljstvo
strank (Grote idr., 2014, str. 1).

Zaradi višjih zakonskih zahtev in večje okoljske zavesti je recikliranje iz-
delkov postalo večja prioriteta za podjetja ter njihove stranke. Možnost
recikliranja izdelkov ne ponuja le priložnosti za nadaljnje ustvarjanje do-
bička (3. poglavje), ampak je lahko tudi vplivni dejavnik v procesu nabave
ter izboljša celostno podobo podjetja (Nnorom in Osibanjo, 2008, str. 844).
Izdelki, ki jih je mogoče reciklirati, lahko gredo ponovno skozi življenjski
cikel, tiste, ki jih ni mogoče ponovno uporabiti, pa zavržemo (Grote idr.,
2014, str. 1).

Na splošno se pametna podjetja srečujejo s številnimi izzivi (glej sliko
2.1) v življenjskem ciklu izdelka ali storitve: zahteve v smislu časa, cene,
kakovosti, trajnosti in storitev so se v zadnjih letih še povečale. Poleg tega
nihanja povpraševanja in prednost individualiziranih izdelkov zahtevajo
visoko prilagodljivost ter odzivnost procesov skozi celotno oskrbno veri-
go, ni pa jih mogoče uresničiti s sedanjimi proizvodnimi sistemi. Te po-

35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40