Page 34 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 34
tin Westbomke

Slika 2.1
Življenjski cikel izdelkov

je predlagani okvir podpira odkrivanje in izvajanje splošnih potencialov v
vseh procesih življenjskega cikla izdelka.

2.2 Trenutni izzivi v življenjskem ciklu izdelka
Izhodišče vsake novosti izdelka je ideja, ki izhaja iz potreb, težav, trendov
in razvoja na določenem trgu ali segmentu strank (Grote idr., 2014, str.
1). Zaradi raznovrstnosti različnih podjetij, ki ponujajo podobne izdelke,
velja danes razumevanje in izpolnjevanje zahtev kupcev s fleksibilnim pri-
lagajanjem zahtev, izdelkov in procesov za enega ključnih elementov go-
spodarskega uspeha (Becker idr., 2004, str. 393). Zato je prvi velik izziv za
proizvodna podjetja prepoznati ali bolje predvideti želje svojih strank in se
nanje odzvati v najkrajšem času.

Na poti od prve ideje do določenega izdelka morajo podjetja izvajati raz-
lične dejavnosti, kot so testi izvedljivosti, oblikovalske študije in izdelava
ter testiranje različnih prototipov (Cooper, 1980) Čeprav so bile v prete-
klosti uvedene različne tehnike načrtovanja in ocenjevanja projektov, so
številni procesi razvoja izdelkov še vedno zamudnejši in dražji, kot je bilo
pričakovano in prvotno načrtovano (Meier, 2011, str. 11). Posledično se šte-
vilna podjetja ne zmorejo odzvati na zahteve strank v skladu s pričakovanji
in potrebami.

Po razvoju izdelka in pripravah na proizvodnjo, kot sta npr. reprogrami-
ranje strojev ali prekvalifikacija proizvodnih delavcev, se začne proizvodni
proces.

34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39