Page 31 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 31
Uvod

Slika 1.6 Model usposabljanja in sodelovanja s me a rt

zvodni procesi. Faza A pomaga tudi določiti dejavnike uspeha, ki vplivajo
na krepitev konkurenčnega položaja v prihodnosti. Ta pristop poslovnega
modela predstavlja celostno obravnavo. Ne osredotoča se na posamezne
tehnologije ali izdelke. Najpomembnejša vprašanja, na katera je potreb-
no odgovoriti, so: Kako bo srednje veliko podjetje v prihodnosti uspešno
konkuriralo z drugimi podjetji? Ali lahko večja raznolikost izdelkov ustvari
dodatno vrednost za trenutne stranke, medtem ko privablja nove stranke?
Ali je zanesljiva dobava dejavnik uspeha za podjetje, ki se želi v prihodnosti
izboljšati?

Cilj poglavij 2, 3, in 4 je m s p ponuditi vložek, navdih in vodenje, da bi
lažje oblikovala in opredelila svoje ambicije in možnosti v zvezi s tem.

Hkrati pa morajo podjetja začeti pridobivati oprijemljive vire (glej sliko
1.6), ki so nujni za doseganje ciljev. Najprej morajo oceniti trud, potreben
za implementacijo inovativnih idej. Ideje, za katere se izkaže, da so tve-
gane ali drage, morajo prilagoditi ali zavreči. Pri tem je cilj poiskati nabor
novih dejavnosti, postopkov ali tehnologij, ki lahko ustvarjajo trajno vre-
dnost. Trajno vrednost je mogoče doseči z danimi sredstvi ali, z drugimi
besedami, z oblikovanjem izvedljive strategije. Faze opredelitve, načrtova-
nja in izvajanja strategije so povezane ena z drugo. Tudi če niso načrtovane
vse podrobnosti strategije podjetja, lahko že začnete z začetno pripravo na
izvedbo, kot je npr. usposabljanje zaposlenih. Strateški okvir smeart pre-
dlaga vključitev managementa sprememb (glej poglavje 2.6) v proces razvo-

31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36