Page 66 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 66
tin Westbomke

Slika 2.8
Faze strateškega okvira

Teoretično tudi najboljša strategija ne bo mogla izboljšati nobenega po-
sla, če se ne bo izvajala uspešno. Še posebej v smislu i 4.0 zahteva komple-
ksnost predvsem strateški okvir, ki lahko usmerja in podpira podjetja vse
od opredelitve strategije do njene izvedbe. Poleg tega naj bi uspešno orodje
podpiralo komunikacijo in omogočalo pregledne postopke odločanja. Na-
men tega poglavja je predstaviti celosten okvir in opisati njegove posame-
zne stopnje ter elemente. V nadaljevanju bo za vsako stopnjo uveden izbor
orodij in metod, ki bodo podjetjem nudile praktične smernice.

Osnovna ideja strateškega okvira je uporaba poslovnega modela podjetja
kot osnove za razvoj strategije industrije 4.0 in za sklepanje konkretnih
ukrepov.

Na splošno lahko poslovni model definiramo kot »izjavo o tem, kako bo
podjetje služilo denar in ohranilo svoj dobiček skozi čas« (Stewart in Zhao,
2000) in potemtakem opisuje interakcije med podjetjem, njegovimi kon-
kurenti in strankami. Glede na strategijo lahko poslovne modele obravna-
vamo kot povezovalni element med teoretično strategijo podjetja in njeno
idejo o tem, kako tekmovati, ter konkretnimi procesi, dejavnostmi in vi-
ri, ki jih podjetje uporablja za izvajanje te strategije (Richardson, 2008, str.
135). Medtem ko si strategi še vedno niso enotni glede tega, ali gospodarski
uspeh temelji na virih, ki so v lasti podjetja, ali pa je odvisen od izbire prave-
ga trga in konkurenčnega položaja, pa lahko celoten poslovni model zajame
elemente obeh pogledov in analizira notranje ter zunanje dejavnike uspeha
kot tudi njihove soodvisnosti (Chesbrough, 2002, str. 529). Sedanji poslov-
ni model v pisni obliki bo podjetjem pomagal izpostaviti način ustvarjanja
dobička. Prav tako bo dokumentiranje dejanskega položaja pripomoglo k
razumevanju začetnega stanja, kar bo preprečilo nesporazume in pospešilo
proces odkrivanja trenutnih slabosti ter priložnosti za prihodnost (Nico-
lai, 2017, str. 288). Cilj začetne faze je določanje poslovnega modela podjetij
in ugotavljanje, kako se ustvarja dobiček.

Zaradi velikega števila novih priložnosti in zapletenosti se zlasti m s p

66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71