Page 111 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 111
koncepti in veščine učenja klavirja

Pri mlajših učencih je dobrodošla tudi konkretna fizična izkušnja v
povezavi s tonsko višino. To je lahko petje ob hkratnem gibanju roke glede
na melodijo – navzgor, navzdol ali na mestu, in nato povezava z notnim za-
pisom, ki je v začetni fazi lahko tudi slikovni prikaz. Prekinitve v sliki me-
lodije pomenijo pavze.

Slika 4: Risanje gibanja melodij
Lahko je tudi gibanje celotnega telesa navzgor, navzdol ali na mestu
glede na smer melodije v pesmi ali zapisani skladbi. Prav tako so lahko v
pomoč veliko notno črtovje, narisano na blago ali velik papir, ter izreza-
ne note iz blaga, filca ali papirja, ki se na to črtovje »primejo«. Tako uče-
nec drži v roki noto (četrtinko brez notnega vratu) in ponovno potuje z njo
v smeri melodije. Nato lahko s temi notami sam ustvari melodične vzorce,
ki jih zapoje ali zaigra ali pa se jih uči ustrezno vstaviti v sistem, ki mu do-
damo violinski in basovski ključ glede na notno ime. Fizična izkušnja pri-
jema note in postavitve v notni sistem pripomore k razumevanju abstrak-
tnega notnega zapisa.
Branje ritmičnega zapisa v začetni fazi prav tako lahko poteka skozi
grafični zapis.
Primer 22: Možnost ritmičnega zapisa s črticami
__ __ ____ __ __ ____ ____ ____ __ __ ____
Le-tega lahko učenec sprva ob hkratnem ploskanju ali trkanju z roko
ritmično bere »kratek, kratek, dooolg …«. Nato četrtinke zapiše na kratke

109
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116