Page 112 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 112
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

črtice in polovinke na dolge ter bere »en, en, en-dva …«. Prav tako si lahko
izmisli ustrezna besedila na ta ritem in ga nazadnje uglasbi skozi melodijo.

V začetni fazi raziskovanja klavirja in »slikovnega« branja not brez
notnega črtovja po črnih tipkah se učenci že lahko učijo peti tonska ime-
na lestvice C-dur, da bo nato poimenovanje not v notnem sistemu lažje.
Poimenovanje not lahko vadijo tudi s pomočjo glasbene kartice. Na tej je
zapisana le ena nota, ki jo učenec poimenuje in zaigra. S tem se da ustvari-
ti različne zanimive igre.

Primer 23: Glasbena kartica za branje in igranje posameznih tonov

Poimenovanje posamezne note v sistemu pa ni dovolj; učenci morajo
razvijati veščine branja smeri melodije in intervalov, sicer bo njihovo bra-
nje počasno in nemuzikalno. Najpogosteje so v začetnih učbenikih pred-
stavljeni intervali sekund in terc, ki jih lahko poimenujemo sosednji toni in
skoki ter se omejujejo na interval kvinte.

Primer 24: Branje sosednjih tonov

ww ww

ČRTA - PRAZNINA PRAZNINA - ČRTA

Pri tem poudarimo, da gre tudi za sosednji tipki in uporabo sosednjih
prstov.

Primer 25: Branje »skokov« terce

Pri tem poudarimo, da »izpustimo« tipko in prav tako en prst. Pri
kvarti bomo »izpustili« dve tipki in dva prsta ter pri kvinti tri. Intervale

110
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117