Page 169 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 169
koncepti in veščine učenja klavirja

tempu se te kratke prekinitve ob podstavljanju palca ne sliši. Nekateri av-
torji (Chang, 2009; Frazer, 2011; Leimer in Gieseking, 1972) predlagajo ro-
tacijo podlakti ob podstavljanju palca ali igranje s tehniko »palec čez«. To
omogoča hitro, tekoče in sproščeno igranje razložitev, ne pa tudi popolne-
ga legata.

Da preprečimo neustrezne poudarke, predvsem ko igra palec, je dob-
ro vaditi razložitve v različnih ritmičnih skupinah, npr. »po dve, tri, štiri,
lahko tudi več hitrih in ena počasna« (torej s ponavljanji vzorca zaporednih
tonov v dveh, treh, štirih osminkah in eni četrtinki). To pripomore k bolj-
šemu legatu, tonski in ritmični izenačenosti. Sprva je razložitve bolje vaditi
v tišji dinamiki, zmernem tempu in s pozornostjo na sproščenem in dobro
koordiniranem gibu celotne roke.

Sozvočni in razloženi intervali in akordi. Sozvočni intervali zahtevajo
hkratno, istočasno igranje dveh tonov, njuno dinamično izenačenost ali po
potrebi izstopanje zgornjega ali spodnjega glasu. Tako je nujna predhodna
neodvisnost prstov. Začetne vaje so potrebne za udobno igranje sozvoč-
nih terc non legato z raznolikimi prstnimi redi. Vaje izvajamo počasi, lah-
ko tudi z zaprtimi očmi.

Primer 39: Vaja za sozvočne terce z raznolikim prstnimi redi

Temu sledi igranje le spodnjega tona terce z ustreznim prstnim redom,
nato zgornjega in nazadnje obeh skupaj.

Primer 40: Vaje za igranje zaporednih sozvočnih terc

Koristne so tudi nadaljnje vaje, pri katerih zgornji glas igramo forte,
spodnji pa piano in nato obratno. Variiramo artikulacijo: en glas staccato
in drugi legato. O sozvočnih tercah legato smo govorili v podpoglavju o le-

167
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174