Page 171 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 171
koncepti in veščine učenja klavirja

– Sozvočni akordi naj bodo zaigrani s prsti in z roko, ki delujejo kot
celota. Celotna roka izvaja koordiniran valujoč gib.

– Roka naj bo sproščena tudi ob spuščanju v tipke.
– Mislimo na hitrost in težo. Hiter, lahen dotik bo proizvedel sub-

tilen, iskriv ali staccato ton. Počasen, lahen dotik ustvari nežnej-
ši, speven akord. Hiter dotik s težo omogoča bolj dramatičnejšo,
stabilnejšo orkestrsko teksturo. Počasnejši dotik s težo da toplejši,
globlji ton legato.
– Težo roke je treba usmeriti v prste in ne v zapestje.
– Težo je potrebno sprostiti takoj, ko toni zazvenijo.
– Lateralno gibanje, potrebno za izvedbo zaporednih akordov, roko
»odbije« iz enega akorda na drugega.
– Pri hitrem igranju zaporednih akordov naj bi roko čutili, kot da
odskakuje, se ziba, trese.
– Če zaporedni akordi menjajo smer, se roka prilagaja z vertikalni-
mi, lateralnimi in rotacijskimi gibi.
Ta načela skupaj s sproščanjem zapestja in komolca spodbujajo kom-
binacije gibov navzdol in lateralno, ki se jih lahko uporabi tudi pri tremo-
lih intervalov in akordov.
Učenci sprva vadijo sozvočne intervale, manjše od oktave; na belih tip-
kah in nato transponirajo. Intervale vadijo počasi, non legato in v dinamiki
mp do mf. Terce smo že omenili, sledijo kvarte. Ko slednje igrajo udobno in
brez napora, na enak način vadijo kvinte, nato sekste in septime. Seveda je
dobro, da ob tem igrajo tudi skladbe, ki vsebujejo intervale, ki jih vadijo. S
tem urijo slušne veščine, hkrati pa so tehnične vaje osmišljene.

Primer 42: Vaje za igranje zaporednih sozvočnih intervalov

Ko to obvladajo, bodo pripravljeni na igranje zaporednih sozvočnih
akordov in oktav.

Najprej igrajo zaporedne kvintakorde po belih tipkah, lahko tudi s
pedalom.

169
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176