Page 170 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 170
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

stvicah, tako se tukaj osredotočamo na sozvočne intervale in akorde non
legato.

Igranje sozvočnih akordov je še zahtevnejše, saj je potrebno zaigrati
več simultanih tonov hkrati. Pomembna je tonska izenačenost, prav tako
pa je potrebno postopno obvladovanje izstopanja vsakega posameznega
tona v akordu. Zato morajo biti predhodno utrjene petprstne pozicije in
neodvisnost prstov, sicer lahko pride do napetosti in držanja prstov previ-
soko nad tipkami. Dobro je začeti z igranjem zunanjega intervala in dodati
srednji ton. Oboje naj spremlja rahel koordiniran gib roke navzdol.

Primer 41: Začetna vaja igranja akordov

{&44 ∑ œœœŒ ˙˙ ∑ ˙˙ ˙˙˙
? 44 œ œ œ Œ ∑ ˙˙˙ ∑

{&44 ∑ œ bœ œ Œ ∑ ˙˙ b˙˙˙

? 44 œ bœ œ Œ ∑ ˙˙ b˙˙˙

Vajo transponiramo. Ko gre to z lahkoto, lahko učenci igrajo tri tone
hkrati. Čutiti je potrebno padec cele roke v dno tipk in brez napetosti. Te
vaje naj se izvajajo, preden se pojavijo akordi v skladbah.

Osnovna načela igranja sozvočnih intervalov in akordov (Jacobson,
2015; Roskell, 2020):

– Igranje naj se začne s sproščeno roko.
– Vsi sklepi so ves čas prožni – ne prešibki in ne prerigidni.
– Dlan je v liniji s podlaktjo vzdolž klaviature.
– Sozvočni akordi naj ne bodo predhodno formirani; učenci včasih

roko prehitro pripravijo v položaj akorda, ki ga je potrebno zai-
grati, in pri tem napnejo nepotrebne mišice. Bolje je počakati na
trenutek, ko se prsti dotaknejo tipk, da postavijo roko v ustrezen
položaj, kar pripomore k sproščanju napetosti.
– Prsti, ki igrajo, se dotaknejo ustreznih tipk, tik preden jih
pritisnejo.

168
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175