Page 195 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 195
koncepti in veščine učenja klavirja
V hitrih zaporedjih za mehko odtegovanje roke ni časa, artikulacija in
dinamični odnos pa vseeno ostaneta (Zrimšek, 1992).
Primer 70: Sonata op. 31, št. 2, takt št. 3-4, L. van Beethoven
Allegro œœœœœœœœ œœœœœœ µ
œœ. œœ. œœ. #œœ. œœ. œœ. œœ. µ
{&bC œ œ
? bC#œœ.
Prehodni načini običajno predvidevajo hitrejši tempo in večjo ali manj-
šo ločenost med toni.
a) Poco legato ali meno legato. Pri prenosu teže, ki je osnovni trenu-
tek legata, pride do spremembe – prst ne čaka pritiska nove tipke,
temveč se dvigne nekoliko prej. Klasični in romantični skladate-
lji niso zapisovali oznak za to vrsto legata, temveč so jih dodali re-
daktorji notnih izdaj. Poco legato je običajna artikulacija za hitre
figure in pasaže v predklasičnih ter klasičnih delih.
Primer 71: Dvoglasna invencija št. 8 v F-duru, takt št. 1-3, J. S. Bach
{&b43 ‰ œj œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œj µ œ
? b43 ∑ ‰ Jœ œ œ œ œ Jµ
b) Non legato: Nevezanje je še jasnejše, ker se zadrži še manjši del
notne vrednosti kot pri poco legatu. S tem načinom se pogosto
izvajajo hitri baročni stavki suit in partit ter v klasični literaturi
mesta, kjer v izvirni izdaji ni oznake za legato.
c) Leggiero spada v virtuozno tehniko, ki zahteva natančne prstne
gibe za popolno tonsko in ritmično izenačenost. Roka je lahna,
»nošena«, tempo pa praviloma hiter. Po značaju se deli na normal-
ni leggiero in briljantni ali biserni leggiero (fr. jeu perlé). Normalni
193
V hitrih zaporedjih za mehko odtegovanje roke ni časa, artikulacija in
dinamični odnos pa vseeno ostaneta (Zrimšek, 1992).
Primer 70: Sonata op. 31, št. 2, takt št. 3-4, L. van Beethoven
Allegro œœœœœœœœ œœœœœœ µ
œœ. œœ. œœ. #œœ. œœ. œœ. œœ. µ
{&bC œ œ
? bC#œœ.
Prehodni načini običajno predvidevajo hitrejši tempo in večjo ali manj-
šo ločenost med toni.
a) Poco legato ali meno legato. Pri prenosu teže, ki je osnovni trenu-
tek legata, pride do spremembe – prst ne čaka pritiska nove tipke,
temveč se dvigne nekoliko prej. Klasični in romantični skladate-
lji niso zapisovali oznak za to vrsto legata, temveč so jih dodali re-
daktorji notnih izdaj. Poco legato je običajna artikulacija za hitre
figure in pasaže v predklasičnih ter klasičnih delih.
Primer 71: Dvoglasna invencija št. 8 v F-duru, takt št. 1-3, J. S. Bach
{&b43 ‰ œj œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œj µ œ
? b43 ∑ ‰ Jœ œ œ œ œ Jµ
b) Non legato: Nevezanje je še jasnejše, ker se zadrži še manjši del
notne vrednosti kot pri poco legatu. S tem načinom se pogosto
izvajajo hitri baročni stavki suit in partit ter v klasični literaturi
mesta, kjer v izvirni izdaji ni oznake za legato.
c) Leggiero spada v virtuozno tehniko, ki zahteva natančne prstne
gibe za popolno tonsko in ritmično izenačenost. Roka je lahna,
»nošena«, tempo pa praviloma hiter. Po značaju se deli na normal-
ni leggiero in briljantni ali biserni leggiero (fr. jeu perlé). Normalni
193