Page 199 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 199
koncepti in veščine učenja klavirja

Primer 78: Sonata v As-duru, op. 31/št. 3, 3. stavek, takt št. 1-3,
L. van Beethoven

Moderato e grazioso

{&bbb43 œ™ œ ˙ œ™ œ œ œ™ œj œœ™œ œ œœ œœœ œœœ œœœ œ œœœ œ µ
œœ™™ œœ œœ œœ œ µ
p œ˙™œ œ œ œ œ ˙œ œ œ œ œœ œœ
œ
? bbb43 Œ

Staccato je v notnem tekstu označen s pikami pod ali nad notnimi gla-
vicami, »puščicami« (primer 6), z besedami: npr. sempre staccato, stacca-
to assai, staccatissimo, stacc. … S »puščico« označena nota naj bi zvenela
jasneje in izraziteje kot tista s črtico, vendar to ni zmeraj primerno. Z vsa-
ko artikulacijo ima izvajalec določeno svobodo odločanja o tem, kaj najbo-
lje zveni.

Obvladovanje raznolike artikulacije učenci dosežejo z igranjem
raznovrstnega repertoarja. Bistvena je pravilna slušna predstava z razume-
vanjem notnega teksta. V pomoč pa so lahko tudi naslednje vaje:

– Gibanje po prostoru, ki nakazuje določeno artikulacijo: hoja, sko-
ki, drsenje ipd.

– Z vadenjem različnih načinov artikulacije (legato, staccato, non
legato, odtegljaji ...) v petprstnih pozicijah, lestvicah, tehničnih
vajah.

– S ponavljanjem ritmično-melodičnih motivov, ki jih igra učitelj z
raznoliko artikulacijo. Sledi učenčevo izmišljanje motivov, ki jih
učitelj ponovi.

– Z odločanjem, katera artikulacija je najprimernejša za izvajanje
določene skladbe ali njenega dela. Pri tem lahko učitelj izvaja raz-
lične načine, učenec pa izbere tistega, ki se mu zdi najprimernej-
ši. Odločitev argumentira.

– S petjem fraz s primerno artikulacijo.
– Z igranjem nasprotne artikulacije, kot jo zahteva skladba, čemur

sledi primerjanje z želeno izvedbo skladbe.

197
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204