Page 259 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 259
r azvojne značilnosti otrok v povezavi z glasbenim r azvojem

– Razdeliti vsako učno nalogo v lahko dosegljive in po težavnosti
postopne korake.

– Prilagoditi ali ustvariti učni material upoštevajoč učenčeve po-
sebne potrebe.

– Zagotoviti učencu zadostno mero podpore in spodbude skozi vse
faze učnega procesa.
V glavnem otroci s posebnimi potrebami uživajo v učenju inštrumen-

ta, ki jim nudi estetsko in čustveno zadovoljstvo. Čeprav je za učitelja kla-
virja učiti te otroke lahko izziv, pa je hkrati bogato izpolnjujoče.

6.5 Posebej glasbeno nadarjeni učenci

Zlatar (2015) pravi, da se glasbena nadarjenost običajno zgodaj odkrije ob
petju, poslušanju glasbe, ponavljanju ritma in igranju otroških glasbil. Ko
tak otrok vstopi v glasbeno šolo, zlahka reproducira melodije, jih transpo-
nira, improvizira in sklada. Ima dober spomin in lahko pesmi, ki jih sliši,
hitro ponovi. Hitro napreduje, do novih odkritij želi priti sam – to ga do-
datno motivira. Od učitelja potrebuje bolj mentorstvo kot pomoč. Najlažje
je nadarjenost oceniti glede na hitrost odzivanja na učni uri in pa na jav-
nem nastopu. Hitro se uči, igra muzikalno, hitro posnema in razume, kaj se
od njega pričakuje, ter to zapolni s svojo ustvarjalnostjo. Na nastopu včasih
igra celo boljše kot med pripravami. Taki učenci lahko napredujejo s precej
večjimi koraki in torej z zahtevnejšimi skladbami in ustvarjalnimi izzivi,
da lahko realizirajo svoje potenciale. Prav tako pa naj pokažejo svoje zami-
sli in ideje ter ustvarjajo lastno glasbo.

257
   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264