Page 254 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 254
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

goča večjo kompleksnost v učenju glasbe, še posebej pri izvajalskem na-
stopu in tehniki. Tako lahko pri klavirju obvladujejo vse večje tehnične iz-
zive, kompleksnejše ritmične vzorce, spremembe tempa med skladbo ipd.
Razvoj abstraktnega mišljenja omogoča uspešno učenje teoretičnih kon-
ceptov in uporabo glasbenih terminov ter simbolov.

Desetletni otroci so sposobni delovati samostojno, še vedno je priso-
tna pomembnost vrednot vrstnikov. Pri igri pretežno izbirajo vrstnike is-
tega spola. So občutljivi za kritiko in iščejo tople, prijateljske odnose s star-
ši, z učiteljem in drugimi odraslimi. Vse bolj jih zanimajo dogodki in ljudje
izven njihovega lokalnega ali državnega okolja. Tako se zanimajo za sklad-
be različnih zgodovinskih stilov in kultur, prav tako pa tudi glasbene obli-
ke – preludij, sonatina, najrazličnejše plesne oblike ter druge. Smiselno jim
je prikazati učinkovite strategije vadenja, podpirati samostojnost pri izbi-
ri skladb, jim pomagati pri soočanju z izzivi ob učenju ter jih spodbujati in
omogočati čim več samostojnega dela ter odločanja. Na ta način bodo mo-
tivacijo za vadenje sposobni obdržati dlje časa, kajti zastavljeni cilji bodo
temeljili na notranji motivaciji. Teoretične koncepte se jim zlahka razloži.

Pri enajstih letih se otroci vse bolj zavedajo pripadnosti skupini in sku-
šajo razumeti ter se vesti glede na socialna pravila. Samostojno sprejemanje
odločitev postane pomemben dejavnik pri izpolnjevanju nalog. Hitro pre-
sodijo pravičnost odločitev. Medtem ko cenijo toplino in humor odraslih,
jih razdvaja pomanjkanje doslednosti med tem, kar odrasli kažejo s svojim
vedenjem, in tem, kar zahtevajo od otrok. Motorične spretnosti se še krepi-
jo, kar jim omogoča igranje še kompleksnejših ritmov, melodij in harmonij
z obema rokama na klavirju. Ob izbiri skladb je dobro upoštevati, da fan-
tje skrbijo za moško identiteto in imajo raje teme z močnimi kvalitetami,
dekleta pa izbirajo bolj lirične skladbe, čeprav uživajo tudi v izbiri »fanto-
vskih« skladb, in obratno.

Učiteljeve veščine in strategije za uspešno delo z učenci v tem obdobju:

– Podpirati prizadevanja, ki vodijo k večjim kompetencam in
samostojnosti.

– Spodbujati strategije smiselnega in uspešnega vadenja.
– Pomagati pri obvladovanju frustracij ob učenju.
– Z učencem govoriti tudi o dolžnostih in pri tem ohranjati optimi-

stično naravnanost, da bodo cilji doseženi.
– Pustiti učencu, naj čim več naredi sam in se samostojno odloča.

252
   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259