Page 261 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 261
Povzetek

Osrednji namen monografije je raziskati, preučiti in podati strategije za
spodbujanje usvajanja glasbeno-pianističnih konceptov in veščin skozi šir-
še zastavljena področja klavirskega pouka. S tem namenom analitično, sis-
tematično in primerjalno obravnava nekatera temeljna področja klavirske
didaktike; od veščin učitelja in odnosne dinamike z učencem, načrtovanja
pouka in načinov poučevanja do konceptov in veščin učenja klavirja ter ra-
zvojnih značilnosti otrok v povezavi z glasbenim razvojem. Zajema slušne
veščine, ritmične koncepte in veščine, koncepte in veščine branja, tehnič-
ne, ustvarjalne in muzikalne veščine ter podaja strategije učenja in pouče-
vanja skozi prizmo sodobnih pristopov, ki se osredotočajo na učenca in ki
mu omogočajo vsestranski, celovit glasbeno-pianistični razvoj.

Ugotavljamo, da se v našem izobraževalnem sistemu večinoma pou-
čuje skozi »tradicionalni« pristop poučevanja klavirja, ki je osredotočen na
učenje novih skladb, tehnično-muzikalno izdelovanje in interpretacijo za-
pisanih glasbenih del. Nekatera področja klavirskega pouka nimajo tako
pomembnega mesta. To je potrdila tudi raziskava stališč 95 učiteljev klavir-
ja slovenskih javnih glasbenih šol o vključevanju improvizacije v pouk kla-
virja. Učitelji imajo do vključevanja improvizacije v pouk klavirja pozitiv-
na stališča in imajo z njim pozitivne izkušnje. Menijo, da ima improvizacija
pomembno vlogo za številne dejavnike glasbenega udejstvovanja in glas-
benega razvoja učencev, kljub temu pa ji posvečajo malo pozornosti. Malo

259
   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266