Page 256 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 256
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

mopodobo. Učitelji morajo tako še posebej pozorno načrtovati tiste dejav-
nosti in na tak način, da bodo zagotavljale uspeh.

Frustracija pri učenju je ena glavnih ovir, s katero se soočajo otroci s
posebnimi potrebami. To lahko povečuje težave in povzroča vedenje ter
čustva, ki vodijo k neuspehu. Učiteljeva spodbudna naravnanost in pa izo-
gibanje sodbam sta nujna.

Pri klavirju je morda ena največjih težav slaba koordinacija. Tako je
zelo pomembna postopnost učenja – od zelo enostavnih vaj do komplek-
snejših. Veliki gibi telesa morajo biti pred majhnimi. Najprej lahko učenec
izvaja klastre, glissande s celo roko, z dlanmi, šele nato finejše prstne gibe.
Dejavnosti improvizacije so zelo dobrodošle, prav tako pa preproste sklad-
be, ki vključujejo igranje po celotni klaviaturi. Veliki slikovni notni zapisi
naj bodo predstavljeni pred standardnim notnim zapisom. Risanje velikih
not in linij izboljšuje koordinacijo.

Naslednja težava je lahko nezmožnost osredotočenja in vzdrževanja
pozornosti. Učitelji lahko pripomorejo z uporabo raznolikih dejavnosti,
pristopov in strategij, ki vodijo k enemu cilju. Tako bo učna ura tudi pe-
stra in zanimiva. Zmanjšanje vizualnih ali drugih dražljajev prav tako pri-
pomore k bolj osredotočeni pozornosti. Zlatar (2015) dodaja, da je sklad-
bo dobro razdeliti na krajše dele in postavljati dosegljive cilje. Potrebno
je natančno načrtovati vadenje in omogočati kratke pavze med učno uro.
Napotki morajo biti zelo jasni, hkrati pa je potrebno naloge narediti nalo-
ge, sicer se jih ne bodo lotili.

Vaja: Iz dane skladbe izberemo motiv ali frazo. Dinamično ploska-
mo njen ritem, kar učenec ponovi. Lahko uporabimo tudi hojo v
ritmu in karakterju izbrane fraze ali trkanje po pokrovu klavir-
ja (ritmične veščine). Frazo za tem zaigramo, učenec jo po poslu-
hu ponovi z natančno dinamiko in artikulacijo (slušne sposobnos-
ti, tehnične in muzikalne veščine) ter jo igra v različnih registrih
(veliki gibi). Lahko jo tudi transponira (slušne sposobnosti). Naredi
variacije te fraze ali si izmisli njeno nadaljevanje ali spremljavo
(ustvarjalne veščine). Nato ga povabimo, da frazo in njene more-
bitne različice poišče v skladbi, jih morda tudi označi, pobarva in
jih igra (bralne veščine). Zatem lahko učenec postane učitelj in igra
različice fraze iz skladbe po lastnem izboru, učitelj pa jih natanko
ponovi (menjava vlog). Z učiteljem se pogovorita o izboru ustrezne
interpretacije te fraze glede na obdobje, stil, zgodbo, značaj sklad-
be (muzikalne veščine). Tako smo k cilju muzikalnega izvajanja

254
   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261