Page 257 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 257
r azvojne značilnosti otrok v povezavi z glasbenim r azvojem

ene fraze pristopili z raznolikimi dejavnostmi in strategijami, kar
prispeva k doseganju uspeha, spodbuja raznolike učenčeve vešči-
ne, učenje pa je zanimivo, privlačno in učinkovito. Jasni napotki
za domače vadenje naj prav tako vsebujejo podobne zanimive iz-
zive in naloge.
Mnogo vedenjskih in učnih težav otrok s posebnimi potrebami izha-
ja iz anksioznosti. To se lahko zgodi, če niso uspešni pri doseganju učnih
in vedenjskih standardov. Ponovno: učitelji naj izbirajo dejavnosti in učne
strategije, ki omogočajo uspeh, prav tako pa naj bodo dejavnosti kratke, za-
bavne, zanimive in učinkovite.
Zlatar (2015) dodaja disleksijo, slabovidnost in hiperaktivnost.
Pri disleksiji gre za težave pri pisanju in branju, zato so ti učenci mno-
gokrat nemotivirani. Težko in počasi berejo note in glasbene simbole ter
jih povezujejo v celote. Imajo težave z vizualno percepcijo, vizualno-mo-
torično koordinacijo in igranjem v stabilnem tempu. Veliko truda mora-
jo vložiti, da pravilno preberejo in si zapomnijo notni zapis. V pomoč je
delo s krajšimi odseki, ki jih počasi povezujejo v večje. Barve, slike, didak-
tični pripomočki z vsem, kar pomaga h konkretizaciji notnega zapisa, je
prav tako dobrodošlo. Notno črtovje na večjem platnu ali blagu ter izre-
zane notne glave četrtinke, ključi in predznaki, ki jih lahko učenec fizič-
no vstavlja v notno črtovje, olajšajo in krepijo branje tonske višine ter smeri
melodije. S tem didaktičnim pripomočkom lahko ustvarjamo igre kratkih
melodičnih narekov; učitelj torej zaigra ali zapoje kratek melodični motiv,
učenec pa izrezane note vstavi na ustrezna mesta v črtovje na platnu. Lahko
imamo pripravljene glasbene kartice z notnimi imeni; učenec vleče kartice,
prebere notno ime in izrezano noto vstavi na ustrezno mesto v črtovje. Prav
tako lahko sestavi svoje motive in jih vstavlja. Proces lahko tudi obrnemo;
najprej vstavi note in nato prebere, zapoje in zaigra. Ritmično branje lahko
podprejo glasbene kartice s krajšimi ritmičnimi motivi; učenec jih prebere,
ploska, hodi, igra na ritmični inštrument in igra na poljubnih tonih na kla-
viaturi. Tak motiv lahko služi tudi nadaljnjemu ustvarjanju lastne skladbe
ali improvizacije. Če gre za motiv iz zapisane skladbe, ki jo bo igral, pa na-
daljnje delo vključuje iskanje, branje in igranje vseh enakih motivov ter nji-
hovih različic v skladbi, za tem pa tudi ostalih. Učinkovito je tudi učenje
s pomočjo dotika,1 skozi katerega spodbujamo usvajanje ustreznih izvajal-

1 Skozi občutene dotike se krepi temeljni občutek varnosti, sprejetosti in človeške to-
pline.

255
   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262