Page 43 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 43
Načrtovanje pouka
Pouk klavirja načrtujemo premišljeno, uravnoteženo in sistematično.
Načrtovanje zajema mesečne in letne učne načrte ter pripravo programov,
nastopov, morebitnih tekmovanj, ustvarjalnih projektov in izpitov za posa-
meznega učenca. Ob tem so pomembni pozorno spremljanje, opazovanje
in vrednotenje učenčevega dela ter s tem ustrezno prilagajanje načrtovanja.
Slovenski učni načrt za klavir vsebuje opredelitev predmeta, splošne in
operativne cilje, dejavnosti in vsebine, standarde znanja, didaktična pripo-
ročila, izvedbene standarde in normative. Dejavnosti operativnih ciljev so
sledeče: igranje na klavir, oblikovanje zvoka, solfedžiranje, igranje v sku-
pini, ustvarjanje glasbe, spoznavanje, ocenjevanje in vrednotenje glasbe
(Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport in Zavod RS za
šolstvo, 2012). Vsebine operativnih ciljev pa predlagajo tudi nekaj literature
za posamezni razred. Vse to je lahko učitelju v oporo pri načrtovanju, ven-
dar pa je potrebno upoštevati individualne lastnosti, želje in sposobnosti
posameznih učencev ter zajemati iz obsežne klavirske literature.
Za dosego ciljev in optimalni razvoj vsakega posameznega učenca je
potrebno tudi sprotno načrtovanje učnih ur, ki zajemajo kratkoročne cilje,
ki postopno vodijo k dolgoročnim. Nekaterim zadostuje miselna pripra-
va, nekateri si načrt ure zapišejo. Pouk je potrebno načrtovati tako, da se
učencem zagotovi občutke samozadovoljstva skozi vso učno uro. Učne ure
je dobro začeti in končati z dejavnostmi, ki jih bo učenec gotovo dobro op-
ravil. Občasno lahko celotno učno uro posvetimo uvodu in pripravi nove
41
Pouk klavirja načrtujemo premišljeno, uravnoteženo in sistematično.
Načrtovanje zajema mesečne in letne učne načrte ter pripravo programov,
nastopov, morebitnih tekmovanj, ustvarjalnih projektov in izpitov za posa-
meznega učenca. Ob tem so pomembni pozorno spremljanje, opazovanje
in vrednotenje učenčevega dela ter s tem ustrezno prilagajanje načrtovanja.
Slovenski učni načrt za klavir vsebuje opredelitev predmeta, splošne in
operativne cilje, dejavnosti in vsebine, standarde znanja, didaktična pripo-
ročila, izvedbene standarde in normative. Dejavnosti operativnih ciljev so
sledeče: igranje na klavir, oblikovanje zvoka, solfedžiranje, igranje v sku-
pini, ustvarjanje glasbe, spoznavanje, ocenjevanje in vrednotenje glasbe
(Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport in Zavod RS za
šolstvo, 2012). Vsebine operativnih ciljev pa predlagajo tudi nekaj literature
za posamezni razred. Vse to je lahko učitelju v oporo pri načrtovanju, ven-
dar pa je potrebno upoštevati individualne lastnosti, želje in sposobnosti
posameznih učencev ter zajemati iz obsežne klavirske literature.
Za dosego ciljev in optimalni razvoj vsakega posameznega učenca je
potrebno tudi sprotno načrtovanje učnih ur, ki zajemajo kratkoročne cilje,
ki postopno vodijo k dolgoročnim. Nekaterim zadostuje miselna pripra-
va, nekateri si načrt ure zapišejo. Pouk je potrebno načrtovati tako, da se
učencem zagotovi občutke samozadovoljstva skozi vso učno uro. Učne ure
je dobro začeti in končati z dejavnostmi, ki jih bo učenec gotovo dobro op-
ravil. Občasno lahko celotno učno uro posvetimo uvodu in pripravi nove
41