Page 40 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 40
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja
pomembni njihovo zanimanje, opogumljanje, pomoč pri razumevanju, or-
ganizaciji vadenja, navdušenje, preverjanje napredka in pa tudi vedenje,
kdaj se je treba umakniti.
Zanimanje starši izkažejo z vprašanji, kot so:
– Kateri je najvišji ton, ki ga že znaš zaigrati?
– Kaj je bilo na današnji uri najbolj zanimivo?
– Je bilo kaj, kar ti ni šlo?
– Kaj komaj čakaš, da pokažeš na naslednji učni uri?
– Kako ti je všeč nova skladba?
– Katerega skladatelja imaš najraje?
– Kako se počutiš glede prihajajočega nastopa?
– Kako to, da si se odločil prav za to skladbo?
Taka in še mnoga druga podobna vprašanja lahko starši zastavijo ka-
dar koli, tudi med vožnjo v avtu, na sprehodu, doma za mizo. Otroci so radi
v središču starševske pozornosti in bodo tudi sami bolj naklonjeni dejav-
nosti, za katero se zanimajo njihovi starši.
Opogumljanje je prisotno zmeraj, ko pohvalijo otroka, kar je še učin-
koviteje, če vedo, kaj konkretno naj bi otrok naredil. Zato naj bodo pre-
dlogi za vadenje natančno zapisani; tako lahko starš pohvali vadenje dolo-
čene pasaže počasi ali na ritmične načine, trud ob pozornem branju nove
skladbe, občuteno fraziranje v določenih taktih … Prav tako opogumljajo
v trenutkih, ko otroku kaj ne gre, in mu predlagajo, da še nekajkrat posku-
si ali da poskusi na drugačen način. Otrok bo odpor lažje premagal ob mir-
ni, dobrohotni prisotnosti starša kot sam. Starši lahko tudi presodijo, da je
čas za odmor in vrnitev k težavi kasneje. Premagovanje odporov je včasih
zahtevno in lahko vključuje jezo, žalost, bes, tudi jok, a ob mirni, razume-
vajoči in spodbudni podpori starša otrok postopoma pridobiva zaupanje v
lastne sposobnosti premagovanja težav. Hkrati se tako uči obvladovanja in
regulacije svojih čustev ter premagovanja izzivov z lastno voljo, s čimer kre-
pi svojo samozavest in ustvarja temelje za uspešno življenje.
Pomoč pri razumevanju in organizaciji vadenja starši nudijo z vpraša-
nji o zastavljenih ciljih vadenja za naslednjo učno uro in o strategijah va-
denja, s katerimi bo otrok te cilje dosegel, o najpomembnejših elementih,
ki so se zgodili na učni uri, o pomembnih podrobnostih za prihajajoči na-
stop. A četudi otroci natanko razumejo cilje in načine, kako jih doseči, je
včasih potrebna pomoč pri organizaciji vadenja, da je čas glede na zahtev-
nost posameznih ciljev ustrezno razporejen. Staršem lahko tudi predlaga-
38
pomembni njihovo zanimanje, opogumljanje, pomoč pri razumevanju, or-
ganizaciji vadenja, navdušenje, preverjanje napredka in pa tudi vedenje,
kdaj se je treba umakniti.
Zanimanje starši izkažejo z vprašanji, kot so:
– Kateri je najvišji ton, ki ga že znaš zaigrati?
– Kaj je bilo na današnji uri najbolj zanimivo?
– Je bilo kaj, kar ti ni šlo?
– Kaj komaj čakaš, da pokažeš na naslednji učni uri?
– Kako ti je všeč nova skladba?
– Katerega skladatelja imaš najraje?
– Kako se počutiš glede prihajajočega nastopa?
– Kako to, da si se odločil prav za to skladbo?
Taka in še mnoga druga podobna vprašanja lahko starši zastavijo ka-
dar koli, tudi med vožnjo v avtu, na sprehodu, doma za mizo. Otroci so radi
v središču starševske pozornosti in bodo tudi sami bolj naklonjeni dejav-
nosti, za katero se zanimajo njihovi starši.
Opogumljanje je prisotno zmeraj, ko pohvalijo otroka, kar je še učin-
koviteje, če vedo, kaj konkretno naj bi otrok naredil. Zato naj bodo pre-
dlogi za vadenje natančno zapisani; tako lahko starš pohvali vadenje dolo-
čene pasaže počasi ali na ritmične načine, trud ob pozornem branju nove
skladbe, občuteno fraziranje v določenih taktih … Prav tako opogumljajo
v trenutkih, ko otroku kaj ne gre, in mu predlagajo, da še nekajkrat posku-
si ali da poskusi na drugačen način. Otrok bo odpor lažje premagal ob mir-
ni, dobrohotni prisotnosti starša kot sam. Starši lahko tudi presodijo, da je
čas za odmor in vrnitev k težavi kasneje. Premagovanje odporov je včasih
zahtevno in lahko vključuje jezo, žalost, bes, tudi jok, a ob mirni, razume-
vajoči in spodbudni podpori starša otrok postopoma pridobiva zaupanje v
lastne sposobnosti premagovanja težav. Hkrati se tako uči obvladovanja in
regulacije svojih čustev ter premagovanja izzivov z lastno voljo, s čimer kre-
pi svojo samozavest in ustvarja temelje za uspešno življenje.
Pomoč pri razumevanju in organizaciji vadenja starši nudijo z vpraša-
nji o zastavljenih ciljih vadenja za naslednjo učno uro in o strategijah va-
denja, s katerimi bo otrok te cilje dosegel, o najpomembnejših elementih,
ki so se zgodili na učni uri, o pomembnih podrobnostih za prihajajoči na-
stop. A četudi otroci natanko razumejo cilje in načine, kako jih doseči, je
včasih potrebna pomoč pri organizaciji vadenja, da je čas glede na zahtev-
nost posameznih ciljev ustrezno razporejen. Staršem lahko tudi predlaga-
38