Page 46 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 46
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja
Preglednica 1: Razlike med pristopom, osredotočenim na učitelja,
in pristopom, osredotočenim na učenca
Pristop osredotočen na učitelja Pristop osredotočen na učenca
»Tradicionalen.«
»Sodoben.«
Učitelj podaja svoje ideje skozi bolj ali manj na- Učitelj učenca vodi in usmerja k samostojnim
tančne odgovore in smernice, po katerih naj idejam o osmišljenem vadenju, tehničnem na-
učenec skladbe izvaja in vadi. predku, muzikalnih veščinah, stilnem in kar-
akternem izvajanju ter drugih konceptih in
Učitelj govori, učenec posluša. veščinah učenja klavirja.
Učenec pasivno sledi navodilom. Učitelj veliko sprašuje, učenec je enakovreden
in aktiven sogovornik.
Učitelj poudarja, kaj se je treba naučiti. Učenec aktivno sodeluje v učnem procesu.
Učitelj vodi in sprašuje, zakaj in kako bi se ne-
Učitelj zahteva konformizem in pričakuje, da kaj naučili/vadili, ter spodbuja učenca k razi-
učenec dosega vnaprej določene rezultate. skovanju in samostojnemu načrtovanju.
Učitelj učencu ponuja določeno mero svobode
Učne ure vsebujejo pretežno učenje novih in s tem možnost razvoja ustvarjalnosti ter
skladb, tehnično delo, interpretacijo in priprave odgovornosti.
na nastop. Učne ure so raznovrstne in vključujejo tehniko,
Učitelj uporablja zunanjo motivacijo in nagra- oblikovanje tona, muzikalno izdelovanje, teori-
jevanje. jo, urjenje sluha, branje a prima vista, transpo-
Učitelj avtoritarno vrednoti in ocenjuje učenče- zicijo, improvizacijo, kompozicijo.
vo delo. Učitelj poudarja notranje vrednosti učenja, ve-
Učenec je odvisen od učitelja. selje in predanost.
Učitelj učenca usmerja k samovrednotenju last-
nega dela in napredka.
Učenec je opremljen za samostojno učenje z
izčrpno glasbeno pismenostjo.
Tako bi učna ura klavirja lahko sledila predlaganemu modelu, ki je lah-
ko ena izmed mnogih možnosti zgoščenega orisa sprotne učne priprave in
lahko služi tudi kot podlaga miselni učni pripravi.
Preglednica 2: Model za zgoščen oris sprotne priprave učne ure klavirja
Časovni obseg
dejavnosti
Datum:
Tehnika
Nove skladbe
44
Preglednica 1: Razlike med pristopom, osredotočenim na učitelja,
in pristopom, osredotočenim na učenca
Pristop osredotočen na učitelja Pristop osredotočen na učenca
»Tradicionalen.«
»Sodoben.«
Učitelj podaja svoje ideje skozi bolj ali manj na- Učitelj učenca vodi in usmerja k samostojnim
tančne odgovore in smernice, po katerih naj idejam o osmišljenem vadenju, tehničnem na-
učenec skladbe izvaja in vadi. predku, muzikalnih veščinah, stilnem in kar-
akternem izvajanju ter drugih konceptih in
Učitelj govori, učenec posluša. veščinah učenja klavirja.
Učenec pasivno sledi navodilom. Učitelj veliko sprašuje, učenec je enakovreden
in aktiven sogovornik.
Učitelj poudarja, kaj se je treba naučiti. Učenec aktivno sodeluje v učnem procesu.
Učitelj vodi in sprašuje, zakaj in kako bi se ne-
Učitelj zahteva konformizem in pričakuje, da kaj naučili/vadili, ter spodbuja učenca k razi-
učenec dosega vnaprej določene rezultate. skovanju in samostojnemu načrtovanju.
Učitelj učencu ponuja določeno mero svobode
Učne ure vsebujejo pretežno učenje novih in s tem možnost razvoja ustvarjalnosti ter
skladb, tehnično delo, interpretacijo in priprave odgovornosti.
na nastop. Učne ure so raznovrstne in vključujejo tehniko,
Učitelj uporablja zunanjo motivacijo in nagra- oblikovanje tona, muzikalno izdelovanje, teori-
jevanje. jo, urjenje sluha, branje a prima vista, transpo-
Učitelj avtoritarno vrednoti in ocenjuje učenče- zicijo, improvizacijo, kompozicijo.
vo delo. Učitelj poudarja notranje vrednosti učenja, ve-
Učenec je odvisen od učitelja. selje in predanost.
Učitelj učenca usmerja k samovrednotenju last-
nega dela in napredka.
Učenec je opremljen za samostojno učenje z
izčrpno glasbeno pismenostjo.
Tako bi učna ura klavirja lahko sledila predlaganemu modelu, ki je lah-
ko ena izmed mnogih možnosti zgoščenega orisa sprotne učne priprave in
lahko služi tudi kot podlaga miselni učni pripravi.
Preglednica 2: Model za zgoščen oris sprotne priprave učne ure klavirja
Časovni obseg
dejavnosti
Datum:
Tehnika
Nove skladbe
44