Page 41 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 41
učitelj klavirja
mo igre ponavljanja (glej podpoglavje 3.2 Strategije poučevanja, razdelek
Načrtovanje s sodelovanjem), skozi katere otrok razvija zavedanje, da po-
zorno in natančno vadenje vodi k uspehu.
Navdušenje staršev nad glasbo samo, nad mnogimi skladbami in raz-
nolikimi izvajalci lahko dolgoročno in globoko motivira otroke, še posebej,
če sočasno izražajo tudi ponos in navdušenje nad posameznimi otrokovimi
dosežki. Otroke zelo motivira tudi navdušenje nad skladbami, ki jih trenu-
tno igrajo, kar lahko starši izražajo na raznolike načine:
– Ta skladba mi je najljubša od vseh, ki jih trenutno igraš.
– Delo mi kar steče, kadar te poslušam igrati.
– Na to skladbo se da odlično plesati. (In lahko dejansko zaplešejo.)
– Ko tako lepo zaigraš, bi kar pel/-a zraven.
– To melodijo igraš tako občuteno, da me gane do solz.
Preverjanje napredka otrok skozi doseganje zastavljenih ciljev je po-
membnejše od same količine vsakodnevnega vadenja. Tako bo otrok osre-
dotočen na kvaliteto vadenja in ne zgolj na kvantiteto.
Nekateri otroci že od vsega začetka lažje vadijo sami, pri vseh pa pri-
de do trenutka, ko želijo in morajo postati samostojni. Takrat morajo starši
zaznati, da je čas, da se umaknejo in so na razpolago, ko jih otrok potrebu-
je, kljub temu pa jih je treba podpirati, hvaliti, izražati ponos in navdušenje.
Občasno se zgodi, da komunikacija učitelja s starši ne steče kot bi si že-
leli. Takrat so še toliko pomembnejše veščine komunikacije, čustvene regu-
lacije in empatičnega poslušanja, opisane v zgornjih podpoglavjih.
Pomembno se je zavedati in tudi govoriti s starši o širšem pomenu
učenja glasbene umetnosti. Danes je že splošno znano, da učenje in igra-
nje inštrumenta vpliva na razvoj inteligence ter ustvarjalnosti, prav tako
pa na razvoj discipline, vztrajnosti in potrpežljivosti; da to razvija samoza-
vest, socialne veščine in vpliva na razvoj motorike ter fizičnih spretnosti;
da zmanjšuje stres, saj aktivira biokemične zaviralce stresa; da gre za glo-
boko, življenjsko pomembno, transformativno izkušnjo, ki otroku predsta-
vlja vrata v njegovo bistvo. Glasba neposredno nagovarja srce, dušo, psiho
človeškega bitja in tako služi osebnostnemu razvoja posameznika ter zago-
tavljanju kakovosti življenja.
39
mo igre ponavljanja (glej podpoglavje 3.2 Strategije poučevanja, razdelek
Načrtovanje s sodelovanjem), skozi katere otrok razvija zavedanje, da po-
zorno in natančno vadenje vodi k uspehu.
Navdušenje staršev nad glasbo samo, nad mnogimi skladbami in raz-
nolikimi izvajalci lahko dolgoročno in globoko motivira otroke, še posebej,
če sočasno izražajo tudi ponos in navdušenje nad posameznimi otrokovimi
dosežki. Otroke zelo motivira tudi navdušenje nad skladbami, ki jih trenu-
tno igrajo, kar lahko starši izražajo na raznolike načine:
– Ta skladba mi je najljubša od vseh, ki jih trenutno igraš.
– Delo mi kar steče, kadar te poslušam igrati.
– Na to skladbo se da odlično plesati. (In lahko dejansko zaplešejo.)
– Ko tako lepo zaigraš, bi kar pel/-a zraven.
– To melodijo igraš tako občuteno, da me gane do solz.
Preverjanje napredka otrok skozi doseganje zastavljenih ciljev je po-
membnejše od same količine vsakodnevnega vadenja. Tako bo otrok osre-
dotočen na kvaliteto vadenja in ne zgolj na kvantiteto.
Nekateri otroci že od vsega začetka lažje vadijo sami, pri vseh pa pri-
de do trenutka, ko želijo in morajo postati samostojni. Takrat morajo starši
zaznati, da je čas, da se umaknejo in so na razpolago, ko jih otrok potrebu-
je, kljub temu pa jih je treba podpirati, hvaliti, izražati ponos in navdušenje.
Občasno se zgodi, da komunikacija učitelja s starši ne steče kot bi si že-
leli. Takrat so še toliko pomembnejše veščine komunikacije, čustvene regu-
lacije in empatičnega poslušanja, opisane v zgornjih podpoglavjih.
Pomembno se je zavedati in tudi govoriti s starši o širšem pomenu
učenja glasbene umetnosti. Danes je že splošno znano, da učenje in igra-
nje inštrumenta vpliva na razvoj inteligence ter ustvarjalnosti, prav tako
pa na razvoj discipline, vztrajnosti in potrpežljivosti; da to razvija samoza-
vest, socialne veščine in vpliva na razvoj motorike ter fizičnih spretnosti;
da zmanjšuje stres, saj aktivira biokemične zaviralce stresa; da gre za glo-
boko, življenjsko pomembno, transformativno izkušnjo, ki otroku predsta-
vlja vrata v njegovo bistvo. Glasba neposredno nagovarja srce, dušo, psiho
človeškega bitja in tako služi osebnostnemu razvoja posameznika ter zago-
tavljanju kakovosti življenja.
39