Page 39 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 39
učitelj klavirja

tudi mnogi tečaji. Hanh (2011) navaja veščine čuječih učiteljev: zavedajo se
sebe in so usklajeni s svojimi učenci, so odzivni na potrebe učencev, vzdr-
žujejo čustveno ravnovesje, negujejo učne skupnosti, v katerih se učenci
akademsko, čustveno in socialno razvijajo, so osebno in profesionalno us-
pešni, vedo, kako upravljati in zmanjševati stres, imajo zdrave odnose pri
delu in doma.

2.3 Odnos s starši učenca

Učiteljev odnos in redna komunikacija s starši imata pomembno vlogo pri
razvijanju učenčevih glasbenih sposobnosti. Učenec z učiteljem preživi
dvakrat tedensko trideset minut, preostale dni pa vadi ali sam ali s podpo-
ro staršev. Starši so večinoma pripravljeni sodelovati, pomagati otroku ob
domačem vadenju, a pogosto ne vedo, kako, ali menijo, da nimajo dovolj
glasbenih znanj. Vendar je njihova vloga še posebej v prvih letih učenja kla-
virja za njihovega otroka ključna. Tako je učiteljeva naloga razen obvešča-
nja o napredkih učenca tudi ozaveščanje in podpora staršev v njihovi vlo-
gi. Starši otroku omogočajo okolje, v katerem vsak dan nemoteno vadi, kar
vključuje nakup ustreznega inštrumenta, klavirskega stola, notnega mate-
riala, metronoma, snemalnika in drugih pripomočkov. Prav tako zagota-
vljajo ustrezen čas, ko lahko otrok zbrano in zavzeto vadi. Nekje do devete-
ga leta starosti, pogosto tudi dlje, bo v večini primerov potrebno, da starši
vsakodnevno sedijo ob otroku, ki vadi, zbrano ter spodbudno poslušajo,
spremljajo, preverjajo zapisane učiteljeve napotke, predloge in strategije
za vadenje ter domiselno, igrivo pomagajo otroku pri doseganju ciljev, pri
tem pa v procesu kolikor mogoče uživajo. Tako bo ob vadenju užival tudi
otrok. V obdobjih, ko otrok doživlja odpore, jezo, frustracijo ob določenih
izzivih, pa so nadvse pomembni starševska potrpežljivost, razumevanje,
sprejemanje in spodbudna naravnanost. To je velik prispevek k otrokovemu
premagovanju izzivov.

Komunikacija učitelja s starši lahko vsebuje konkretne prošnje:
»Prosim, če pomagate otroku na tak način …« In obratno lahko starši
vpišejo v knjižico ali zvezek pod učiteljevo »povabilo«: »Moj otrok ima
najraje ____________.« Ali: »Moj otrok potrebuje dodatno pomoč
pri _____________.« Tako tudi učitelj pridobiva dragocene povratne
informacije o učencu.

Za starše je pomembno, da čas namenjajo vsem glasbenim dejavnos-
tim otroka: spodbujajo glasbene dogodke doma, poslušajo kvalitetno glas-
bo, obiskujejo koncerte. Prav tako, kot navaja tudi Johnston (2007), so

37
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44