Page 51 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 51
načrtovanje pouk a
Preglednica 3: Model zgoščenega orisa priprave za delo s skladbo
C. Petzolda Menuet v G-duru iz Notne knjižice za Anno Magdaleno Bach.
Datum: 10 minut
Časovni obseg dejavnosti G-dur
petprstna pozicija
Tehnika G-dur
Nove skladbe Menuet v G-duru
Skladbe v izdelovanju Prvi motiv in var.;
Skladbe za izvedbo na dinamika in artiku-
ravni nastopa lacija
¾; hoja, ploskanje –
Muzikalno izdelovanje prvi motiv, kombi-
nacija
Razvijanje občutka za Interval kvinte
ritem in metrum Zapis ritma prvega
Urjenje sluha motiva
Teorija
Pesmi po posluhu Oblika, branje zgorn-
je linije; prepozna-
Branje z razumevanjem vanje motivov
Branje a prima vista Prvi motiv
Pomnjenje Prvi motiv
Transpozicija
Harmonizacija Variacije motiva,
vprašanje – odgovor,
Ustvarjanje improvizacija v stilu
menueta
Skupna igra
Nato bi dodali še druge dejavnosti te učne ure in pri tem bili pozorni, da
je preglednica, zapisana ali miselna, kolikor mogoče zapolnjena z raznoli-
kimi dejavnostmi. V drugi stolpec bi lahko pod tri minute zapisali naslov
skladbe, ki jo bo učenec prebral a prima vista. Nato bi v tretjem stolpcu
lahko sledilo daljše delo s skladbo (ali skladbami še v nadaljnjih stolpcih) v
izdelovanju, ki bi glede na potrebe učenca vključevalo določeno tehnično
in muzikalno izdelovanje, pomnjenje, morebitno delo z ritmom, metru-
mom, pulzom, ustvarjanjem, za tem morebitna skladba po posluhu ali krat-
49
Preglednica 3: Model zgoščenega orisa priprave za delo s skladbo
C. Petzolda Menuet v G-duru iz Notne knjižice za Anno Magdaleno Bach.
Datum: 10 minut
Časovni obseg dejavnosti G-dur
petprstna pozicija
Tehnika G-dur
Nove skladbe Menuet v G-duru
Skladbe v izdelovanju Prvi motiv in var.;
Skladbe za izvedbo na dinamika in artiku-
ravni nastopa lacija
¾; hoja, ploskanje –
Muzikalno izdelovanje prvi motiv, kombi-
nacija
Razvijanje občutka za Interval kvinte
ritem in metrum Zapis ritma prvega
Urjenje sluha motiva
Teorija
Pesmi po posluhu Oblika, branje zgorn-
je linije; prepozna-
Branje z razumevanjem vanje motivov
Branje a prima vista Prvi motiv
Pomnjenje Prvi motiv
Transpozicija
Harmonizacija Variacije motiva,
vprašanje – odgovor,
Ustvarjanje improvizacija v stilu
menueta
Skupna igra
Nato bi dodali še druge dejavnosti te učne ure in pri tem bili pozorni, da
je preglednica, zapisana ali miselna, kolikor mogoče zapolnjena z raznoli-
kimi dejavnostmi. V drugi stolpec bi lahko pod tri minute zapisali naslov
skladbe, ki jo bo učenec prebral a prima vista. Nato bi v tretjem stolpcu
lahko sledilo daljše delo s skladbo (ali skladbami še v nadaljnjih stolpcih) v
izdelovanju, ki bi glede na potrebe učenca vključevalo določeno tehnično
in muzikalno izdelovanje, pomnjenje, morebitno delo z ritmom, metru-
mom, pulzom, ustvarjanjem, za tem morebitna skladba po posluhu ali krat-
49